100 کشته و زخمی در آتش‌سوزی هتلی در مدینه

100 کشته و زخمی در آتش‌سوزی هتلی در مدینه
شنبه 19 بهمن 1392 - 21:04

وقوع حریق در یکی از هتل‌های مدینه منوره، ده ها کشته و مجروح برجا گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، بر اثر این حادثه که عصر امروز (شنبه) در هتل "اشراق المدینه" واقع در مرکز مدینه منوره و خیابان "ستین" رخ داد، 15 عمره‌گزار مصری کشته و دست‌کم 90 نفر دیگر زخمی شدند.

بنا بر گزارش های رسیده، اکنون این هتل تخلیه شده و نیروهای دفاع غیرنظامی" عربستان درحال امداد رسانی به مجروحان حادثه هستند. حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده و شماری از آنان بر اثر استنشاق گازهای ناشی از حریق، علاوه بر سوختگی دچار حالات خفگی و مشکلات تنفسی هستند.

محمود محمد خیاط سخنگوی هلال احمر مدینه هم در گفتگو با خبرنگاران، از ادامه روند امدادرسانی به آسیب دیدگان و انتقال مجروحان به بیمارستان خبر داد.

این حادثه در حالی رخ می دهد که دولت عربستان در سال های اخیر با افزایش هزینه های مربوط به اقامت و حمل و نقل عمره گزاران، موجب افزایش بی سابقه هزینه سفر عمره گردیده است.

آتش سوزی با این تعداد تلفات، آن هم نه در چادرهای مشاعر مقدسه، بلکه در هتلی واقع در مرکز دومین شهر مقدس جهان اسلام، کم سابقه است و از ناکافی بودن تمهیدات اطفاء حریق در برخی هتل های مورد استفاده برای اقامت عمره گزاران حکایت دارد.

در حال حاضر صدها هزار نفر از هموطنان برای اعزام به سفر عمره انتظار می کشند و این در حالی است که سازمان های ذی ربط در کشورمان، همه ساله با مانع تراشی و کارشکنی های مختلف دولت عربستان و سفارت این کشور در تهران برای صدور ویزا و عقد قرارداد و تعیین خطوط هوایی خدمات دهنده و انجام دیگر مقدمات سفر مشتاقان زیارت حرمین شریفین مواجه هستند.

پربیننده ترین خبرها