برنامه هیأت سوریه در نشست ژنو 2

برنامه هیأت سوریه در نشست ژنو 2
دوشنبه 21 بهمن 1392 - 08:43

هیأت اعزامی سوریه به ریاست وزیر خارجه این کشور برای شرکت در ادامه مذاکرات نشست ژنو 2 به سوییس رفت.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این هیأت به ریاست "ولید معلم" عصر دیروز وارد فرودگاه ژنو شد.
خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از "فیصل مقداد" معاون وزیرخارجه و عضو هیأت سوریه نوشت، این هیأت بر ادامه تلاشهای خود در دور نخست ادامه می‌دهد و همچنین ادامه بررسی بیانیه ژنو (1) به صورت بند به بند طبق تسلسل ذکر شده در این بیانیه تأکید دارد.

"عمران زعبی" وزیر اطلاع رسانی سوریه هم دیروز اعلام کرد، هیأت اعزامی این کشور به ژنو اختیار بحث و گفتگو درباره همه موضوعات و مسائل را دارد، اما تصمیم گیری درباره پذیرش نتایج احتمالی این نشست، در اختیار مردم سوریه است.
زعبی با اشاره به پیچیده و دشوار بودن روند سیاسی برای یافتن راه حل بحران سوریه اظهار داشت: ما بر پیمودن این راه پافشاری می کنیم، و همه تلاش خود را برای به نتیجه رسیدن آن به کار خواهیم گرفت.

عضو هیأت اعزامی دولت سوریه به ژنو 2 تاکید کرد: هیأت رسمی سوریه بار دیگر با روحیه همگرایی و وظیفه شناسی ملی و با هدف یافتن راه حلی سیاسی که نتایج واقعی مورد رضایت همه مردم سوریه را در پی داشته باشد، عازم ژنو خواهد شد.
زعبی تاکید کرد: منافع عالیه ملی سوریه چارچوب و معیار رفتار هیأت رسمی اعزامی سوریه در مذاکرات خواهد بود.
دمشق جمعه گذشته اعلام کرد برای تکمیل مذاکرات و یافتن راه حل سیاسی بحران سوریه در دور دوم مذاکرات ژنو 2 شرکت خواهد کرد. این مذاکرات قرار است دهم فوریه جاری برگزار شود.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها