سوریه: ائتلاف مخالفان وجود تروریسم را انکار کرد !

سوریه: ائتلاف مخالفان وجود تروریسم را انکار کرد !
سه شنبه 22 بهمن 1392 - 17:32

معاون وزیرخارجه سوریه تأکید کرد، نمایندگان گروه موسوم به ائتلاف مخالفان در نشست ژنو از اعتراف به وجود تروریسم در سوریه و ضرورت مقابله با آن خودداری کردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "فیصل مقداد" در کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: هیأت رسمی سوریه امروز تأکید کرد که باید برنامه کاری مشخصی مبتنی بر بندهای بیانیه ژنو 1 وجود داشته باشد، و هیأت رسمی آماده است براین اساس درباره هر چیزی مذاکره کند و هیچگونه نگرانی در خصوص بندهای بیانیه ژنو ندارد.
وی افزود، هیأت ائتلاف کاملا از مفاد بیانیه ژنو 1 فاصله دارد و به هیچ وجه نمی خواهد (طبق بندهای بیانیه ژنو 1) وارد هیچ فعالیت سیاسی شود و در همان آغاز به صورت کامل با قرار دادن بند تروریسم در برنامه مذاکرات مخالفت کرد.
مقداد خاطرنشان کرد: کسانی که بیانیه‌هایی را برخلاف مسائل مطرح شده در نشست ژنو صادر می کنند، به صورت قاطع و آشکار با قرار دادن بند تروریسم در این گفتگوها مخالفت کردند و مدعی شدند که هیچگونه تروریسمی در سوریه وجود ندارد و چیزی تحت عنوان "دولت اسلامی در عراق و شام" و "جبهه النصره" و "جبهه اسلامی" نیست.
مقداد افزود: این امر بیانگر آن است که آنان در توهم و دنیایی غیر واقعی و دروغین زندگی می‌کنند.
معاون وزیرخارجه سوریه گفت: هیأت رسمی سوریه نمی‌تواند از نخستین و مهمترین بند بیانیه ژنو 1 در خصوص مبارزه با تروریسم عبور کند، و هر کسی که با بررسی این بند مخالفت کند به دنبال ایجاد و حمایت از تروریسم و قتل مردم سوریه است.
فیصل مقداد اظهار داشت: خشونت و تروریسم باید متوقف شود و نمی‌توان به ریخته شدن خون مردم به دست گروه های تروریستی که از مناطق مختلف دنیا به سوریه آمده اند، بی توجهی کرد.
وی خاطرنشان کرد: همه تروریستهایی که از مرزهای ترکیه یا اردن به سوریه آمده اند، آموزش دیده هستند و آنان فقط به دنبال تحقق اهداف رژیم صهیونیستی هستند.

پربیننده ترین خبرها