دلیل بازداشت خبرنگاران در بحرین

دلیل بازداشت خبرنگاران در بحرین
چهارشنبه 23 بهمن 1392 - 10:58

جمعیت وفاق بحرین با اشاره به تداوم بازداشت عکاسان و خبرنگاران در بحرین تأکید کرد که رژیم آل خلیفه با این کار به دنبال خاموش کردن صدای اعتراضات مردم و مبارزه با آزادی بیان است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت وفاق  بحرین در بیانیه خود ادامه بازداشت عکاسان و خبرنگاران را حمله انتقام جویانه علیه رسانه ها، فعالان مدنی مخالف وافراد خواهان تحولات دموکراتیک در بحرین دانست.

این بیانیه افزود: افزایش بازداشت عکاسان و خبرنگاران، بیانگر گرایش واقعی رژیم برای مبارزه با آزادی بیان وخاموش کردن صدای اعتراضات و خواسته های مردم است؛ مردمی که با گذشت سه سال از آغاز انقلاب مسالمت آمیز خود، همچنان بدنبال تحقق بخشیدن به این خواسته ها هستند.

نیروهای رژیم بحرین صبح روز دوشنبه با حمله به منزل سید احمد الموسوی و برادرش در منطقه الدراز، آنان را بازداشت و مورد بازجویی قرار دادند که با احتساب این دو نفر شمار عکاسان و تصویربردان بحرینی بازداشت شده به 10 نفر رسید.

الموسوی تاکنون توانسته است 119 جایزه بین المللی را در زمینه هنرعکاسی کسب کند.

جمعیت وفاق بحرین در بیانیه خود آورده است: آزادی مطبوعات در بحرین به نوعی اصلا وجود ندارد زیرا خبرنگاران و اصحاب رسانه به طور مداوم کشته شده یا تحت تعقیب قرار گرفته و شکنجه می شوند و هر رسانه ای که دیدگاه مخالفی با رژیم داشته باشد؛ به سرعت حذف می شود و رژیم آل خلیفه برای ساکت کردن مخالفان از همه ابزارهای خود استفاده می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها