خواست وزارت خارجه اردن از خانواده اسیران چه بود ؟

خواست وزارت خارجه اردن از خانواده اسیران چه بود ؟
پنج‌شنبه 24 بهمن 1392 - 09:57

العالم - خانواده اسیران اردنی ضمن انتقاد از درخواست وزارت خارجه این کشور برای تکمیل فرم تقاضای اینترنتی ویزا از سفارت رژیم صهیونیستی به منظور فراهم شدن زمینه دیدار با فرزندانشان در زندانهای اشغالگران ، این اقدام را نوعی تلاش برای عادی سازی روابط با صهیونیست ها دانستند.

به گزارش شبکه خبری العالم، "انس ابوخضیر" اسیر آزادشده و سخنگوی رسانه ای گروه رسانه ای "فداء" برای حمایت از اسیران گفت که این اقدام هدفش پیچیده تر کردن تدابیر دیدار است و نیز توهین به عزت و کرامت خانواده های اسیران و یا وادار کردن آنها به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر است.

ابوخضیر افزود: "احمد جرادات" مدیر بخش کنسولی به یکی از خانواده های اسیران گفت کسی که این فرم را پر نکند، از حق دیدار با فرزندش محروم خواهد بود.

خانواده های اسیران خاطرنشان کردند فرمی که می بایست پر کنیم، بسیار سخت است و حاوی شرطهای غیرممکن و سوالاتی است که نمی توانیم پاسخی دهیم. همچنین برخی سوالها در مورد مسایل بسیار دقیق است که می توان گفت نوعی جاسوسی و دادن اطلاعات رایگان به رژیم اشغالگر است، این امر دلیلی بر شانه خالی کردن وزارت خارجه از تعهدات دیدار با فرزندان اسیران است.

خانواده های اسیران همچنین تاکید کردند که دیدارهای سابق بدین منوال نبوده است و هیچیک فرمی اینگونه پر نکرده اند.

پس از آنکه اسیران اردنی برای بیش از صد روز در زندان های صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زدند ، وزارت خارجه اردن اواخر ماه گذشته را زمان آغاز دیدار خانواده های اسیران اردنی با فرزندانشان در زندانهای رژیم اشغالگر تعیین کرد. 

امور زندان های رژیم اشغالگر قدس در اواخر مرداد ماه امسال پس از اعتصاب 100 روزه اسیران اردنی با خواسته های مختلف آنان از جمله پایان دادن به حبس انفرادی پنج اسیر اردنی و اجازه ملاقات به خانواده‌های آنان  موافقت کرد ، اما درخواست آنان برای انتقال به زندان‌های اردن جهت سپری کردن باقی مدت حبس‌شان بنا بر توافقنامه صلح "وادی عربه" مخالفت کرد ، مورد پذیرش صهیونیست ها قرار نگرفت.

عبدالله برغوثی، علاء حماد، منیر مرعی، محمد ریماوی و حمزة عثمان، پنج اسیراردنی هستند که به مدت صد روز در زندان های اشغالگران دست به اعتصاب غذا زدند.

کمیته‌های حمایت از اسیران و خانواده‌های آنها بر سر تعداد اسیران محبوس اختلاف نظر دارند به طوری که خانواده‌های‌شان می‌گویند تعداد آنها 27 اسیر شناسایی شده و 29 تن مفقود الاثر هستند در حالی که ناصر جودة، وزیر امور خارجه اردن مارس گذشته در پارلمان اعلام کرد که تعداد اسیران در مجموع 20 تن است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها