تنگنای منطقه ای و بین المللی رژیم بحرین

تنگنای منطقه ای و بین المللی رژیم بحرین
پنج‌شنبه 24 بهمن 1392 - 12:02

العالم - رئیس مرکز حقوق بشر بحرین گفت که رژیم آل خلیفه به دلیل شکست در مقابله با تحرکات مسالمت آمیز مردم، در سطح منطقه ای و بین المللی در تنگنای شدیدی قرار گرفته است.

به گزارش شبکه خبری العالم، "یوسف ربیع" درنشست " تجمع عربی اسلامی برای حمایت از گزینه مقاومت در بیروت " به نقل از ناظران سیاسی پیش بینی کرد که طی شش ماه اینده بحرین شاهد تحولات سیاسی و امنیتی خواهد بود که ممکن است با خشونت های بیشتری همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه بعد از این مدت شاهد نوعی گشایش در بحران بحرین خواهیم بود، افزود : پس از نتایجی که از نشست ژنو2 در پرونده های مختلف حاصل شد؛ رژیم بحرین علاوه بر راه حلهای امنیتی، فعالیت های ضد قانونی و فرار از تعهدات حقوقی و سیاسی، مسائل دیگری نیز مطرح می کند.

وی خاطرنشان کرد که سال 2014 سال انتخابات داخلی و خارجی است و رژیم از نبود مخالفان در انتخابات در تنگنا قرار گرفته و برخی نشانه ها حاکی است که دولت امریکا احتمالا از نخست وزیر فعلی بحرین رویگردان شود.

وی تاکید کرد: کاخ سفید نگران است درگیری و اختلافات شاهزادگان عربستان پس از ملک عبدالله ، بر روند حوادث بحرین نیز تاثیر بگذارد.

این درحالیست که به گفته ربیع، عربستان تمام سعی خود را برای جلوگیری از بازگشت قطر به عرصه سیاسی منطقه بکار می برد و ریاض تلاش می کند الگوی قطری در تحولات سیاسی منطقه خلیج فارس رشد نکند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها