تاثیرشگرف اذان بر هنرپیشه ایرلندی

تاثیرشگرف اذان بر هنرپیشه ایرلندی
پنج‌شنبه 24 بهمن 1392 - 12:39

العالم - هنرپیشه ایرلندی گفت که با شنیدن صدای اذان و آواهای اسلامی از تنش ها و نگرانی های عصبی رها شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، " ليام نيسون " که برای تبلیغ فیلم جدید خود به نام ( بدون توقف) Non Stop به نیویورک سفر کرده است، گفت که باید به بانگ اذان و نواهای اسلامی گوش کنیم تا از تنش ها و اختلالات عصبی رهایی یابیم.

وی درایرلند شمالی در یک خانواده کاتولیک محافظه کار بزرگ شده و پدرش مسئول مدرسه کاتولیک محلی بود؛ اما اعتقاد وی به دین مسیحیت، بعد از اینکه همسرش ناتاشا ریچاردسون را در یک حادثه اسکی در سال 2009 در کانادا از دست داد ، ضعیف شد. نيسون معتقد است زمانی که وی در دریای نومیدی غرق شده بود، اعتقادات کاتولیکی نتوانست به وی کمک کند.

اضطراب و ناراحتی وی به علت از دست دادن همسرش ادامه یافت تا اینکه برای بازی درفیلم " ربوده شده 1" به ترکیه سفر کرد.

ليام نيسن، بازيگر ايرلندي‌تبار سينما بيش از چهار دهه است كه در فيلم‌هاي سينمايي بازي مي​کند، اما شهرت اين بازيگر همين چند سال قبل و با اكشن دلهره‌آور و ماجراجويانه «ربوده‌شده» (2008) به دست آمد. اين فيلم كه محصول صنعت سينماي فرانسه بود، فروش بالايي در سينماهاي اين كشور اروپايي  داشت و سپس نمايش موفقيت‌آميزي در سينماهاي سراسر جهان (و از جمله آمريكاي شمالي) داشت.

نیسون با بیان اینکه درمحل اقامت خود در ترکیه روزی پنج باراذان نماز را می شنید، اظهارکرد : هفته اول از اینکه یک ساعت از خواب صبحگاهی ام به خاطر شنیدن صدای اذان کم می شد ، ناراحت بودم ، اما در هفته دوم احساس کردم که این ندا به زیر پوست بدنم نفوذ کرده و در هفته سوم ، مانند دارویی بود که احساس می کردم زندگی بدون آن غیر ممکن است؛ زیرا ندای اذان و نماز آرامش بخش بود و درعین حال ، احساسات را به شکلی  جالب و بسیار زیبا متجلی می کرد.

این هنرپیشه ایرلندی در بازگشت از ترکیه چندین حلقه سی.دی از نواهای اسلامی خریداری کرد و اکنون در نیویورک هر روز قبل ازخواب، آن ها را می شنود.

به نوشته القدس العربی نیسون در فیلم اکشن جدید خود با عنوان Non Stop که حوادث آن در داخل هواپیما در مسیر نیویورک - لندن می گذرد، نقش یک فرمانده را به عهده دارد که تلاش می کند ماهیت عامل تروریستی را که هر نیم ساعت یک مسافر را می کشد، شناسایی کند.

نکته قابل توجه دراین فیلم این است که درمیان مسافران یک مسلمان وجود دارد که بر خلاف تمام فیلم های هالیوود تروریست نیست ، بلکه پزشکی است که قربانیان حملات تروریستی را درمان می کند.

نیسون می گوید " بیننده ها امروز هوشیار هستند، حتی کودکان گمان خواهند کرد که  مسلمان فردی شرور و بد است، ما تلاش کردیم تا این ایده را در نزد آن ها تغییر دهیم.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها