طرح مالکی برای بازسازی استان الانبار

طرح مالکی برای بازسازی استان الانبار
پنج‌شنبه 24 بهمن 1392 - 13:44

العالم - نخست وزیر عراق از برنامه ریزی برای بازگرداندن اوضاع استان الانبار به روال سابق خود و دوران قبل از فعالیت تروریست ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه خبری العالم، نوری مالکی در سخنرانی هفتگی خود تاکید کرد که نیازشدید ایجاب می کند که یک طرح دولتی برای باز گرداندن اوضاع الانبار به روال سابق و نیز برای همه آسیب دیدگان از این درگیریها ارائه کنیم که طی دو یا سه روز آتی آغاز می شود و نشستی برای بررسی و مطالعه این طرح برگزار خواهد شد.

وی افزود: ارکان اصلی این طرح، حکومت استان الانبار و عشایر هستند که با شجاعت در کنار دیگر دستگاههای امنیتی علیه تروریستها و گروه داعش فعالیت کردند. هدف از این طرح که همه وزارتخانه ها برای اجرای آن همکاری خواهند کرد، ارائه بهترین خدمات به استان الانبارو عمران و آبادانی مجدد آن است.

نخست وزیر عراق از همگان خواست تا با این طرح همکاری کنند و دولت فدرال باید  پس از ایجاد امنیت و ثبات در استان، به مسوولیتهای خود برای آبادانی الانبار عمل کند.

استان الانبار به مرکزیت الرمادی واقع در 110 کیلومتری غرب بغداد از 21 دسامبر سال 2013 شاهد عملیات نظامی گسترده در استان تا مرزهای اردن و سوریه با مشارکت عشایر و استفاده از بالگردها بوده تا آنچه که موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام(داعش) است، مورد تعقیب قرار گیرد . طی این عملیات دهها تن از عناصر داعش کشته، زخمی، بازداشت و یا اخراج شدند و درگیریها همچنان ادامه دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها