کنترل ارتش سوريه بر یک منطقه راهبردی در قلمون + فیلم

يکشنبه 27 بهمن 1392 - 11:17

ارتش سوريه تپه راهبردي "مرصد" در منطقه کوهستانی "قلمون" را تحت كنترل خود درآورد.

خانم "دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه گزارش داد، ارتش سوریه موفق شد تپه راهبردی مرصد در منطقه کوهستانی قلمون در ریف دمشق را به کنترل خود در آورد، و مقرهای عناصر گروه های تروریستی "جبهه النصره" و "جبهه اسلامی" و محل های تجمع آنها درمناطق مختلف شهر یبرود از جمله منطقه "المجرات"، محله "الصالحیة" و منطقه "بازار" را هدف قرار دهد.
مقر عناصر گروه موسوم به "الخضراء" در محله "قاعور" در شهر "یبرود" مهمترین مقری بود که در عملیات نیروهای ارتش منهدم شد.
عملیات محاصره شهر یبرود، از طریق به کنترل درآوردن روستاهای باقی مانده مجاور این شهر ادامه دارد، که مهمترین این روستاها، "فلیطه" است. روستای فلیطه شریان اصلی ارتباطی افراد مسلح با مناطق داخلی لبنان از طریق شهر مرزی لبنانی عرسال است.
ارتش سوریه همچنین گذرگاه الزمرانی در منطقه القلمون را زیر آتش خود دارد. افراد مسلح از این گذرگاه برای نفوذ به داخل لبنان استفاده می کردند. این اقدام ارتش سوریه به قطع راههای حمایت و پشتیبانی نظامی از افراد مسلح کمک می کند.
برخی گزارشها حاکی است که شماری از افراد مسلح گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) در جریان نبردها در اطراف شهر یبرود کشته شده و شمار دیگری از جمله یک سرکرده مهم گروه تروریستی جبهه اسلامی دستگیر شده است.
همزمان عملیات ارتش سوریه، مردم شهر دمشق تظاهرات گسترده ای را در دو محله الشاغور و الامین برگزار کردند تا از ارتش سوریه در عملیات علیه گروههای مسلح حمایت کرده و بر اصول ملی خویش تاکید کنند.
شرکت کنندگان بر حمایت از هیأت دولت سوریه در مذاکرات ژنو 2 تاکید کرده و هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی کشورشان را رد کردند.
Mal-15-20:35

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها