دبیرکل حزب الله لبنان :

اسرائیل خطری برای همه ملت های منطقه ا ست

اسرائیل خطری برای همه ملت های منطقه ا ست
يکشنبه 27 بهمن 1392 - 22:22

العالم - دبیرکل حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی را به عنوان خطری برای همه ملت ها و کشورها معرفی کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، سید حسن نصر الله یکشنبه شب به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت تاکید کرد که اسرائیل همچنان دشمن درجه یک ما باقی می ماند و متاسفانه امروز مردم كشورهاي مختلف بدون در نظر گرفتن خطر رژیم صهیونیستی به مسائل داخلي مشغولند.

اسرائیل و آمریکا به دنبال حذف مساله فلسطین

دبیرکل حزب الله لبنان  با اشاره به اینکه اسراييل مي خواهد منطقه به مرحله اي برسد كه هيچ توجهی به مساله فلسطين و خطر اسراييل نشود ، آمريكايي ها و اسراييلي ها مي خواهند فلسطين خارج از اولويتهاي ملتهاي عربي و اسلامي باشد.

وی تاکید کرد : اسراييل امروز را فرصتي براي خود مي داند و با آمريكاييها درباره حذف مساله فلسطين و تحميل شرایط به فلسطيني ها براي سازشي كه متناسب با خواست و نظرات رژیم اشغالگرو واشنگتن، سخن مي گويد.

سید حسن نصر الله با اشاره به اینکه اسراييل دشمن و خطري براي لبنان، امنيت، حاكميت و خاک و مرز آن است ،افزود :  كسي براي فلسطين فرصت ندارد و نمي تواند به آمريكا فشار آورد بلكه برعكس، اوضاع كنوني فشاري بر فلسطين است و متاسفانه ملتهاي عربي و فلسطيني ها در وضعيت دشواري هستند.

مقاومت لبنان را از خطر بزرگ رژیم صهیونیستی نجات داد

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره تلویحی به خیانت برخی افراد به آرمان های مقاومت و مردم لبنان گفت : برخي درلبنان اسراييل را از زمان حمله به بيروت در سال 1982 منجي تصوير نمودند.

وی با بیان اینکه  اسراييل همچنان دشمن و تهديدي است كه بايد به آن توجه نمود، گفت : اگر مقاومت و درگيري خونين با نيروهاي اشغالگر نبود اسراييل از لبنان خارج نمي شد. مي خواهند فلسطين و نبرد با دشمن صهيونيستي از اولويتها، انديشه، قلب و حتي احساس خارج شود.

وی افزود : اسراييل چنددستگي شديد در لبنان و منازعه در سوريه را فرصتي براي در هم كوبيدن مقاومت مي داند. 

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد : ما در مرحله ای قرار داریم که هیچ کسی نمی خواهد در آن از دشمن ما یعنی اسراییل حرفی بزند و این چیزی است که آمریکا و اسراییل می خواهند و همت گسترده آمریکا برای حل تنش عربی - اسراییلی جای سوال و شگفتی دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمن همچنان مقاومت را خطري براي طرحها و آرزوهايش مي داند ، افزود : مقاومت آمادگي بالاي خود را حفظ كرده است و دشمن مي داند مقاومت خبره و كارايي اش را به رغم شهدايي كه در سوريه تقديم نموده، افزايش داده است.

وی گفت : دشمن بايد بداند كه نبايد درباره مقاومت لبنان در محاسباتش اشتباه كند. مي خواهيم ارتش لبنان تنها قدرتي باشد كه مسئوليت حفظ لبنان را به عهده بگيرد و از تمام مردم لبنان مي خواهم به تهديد و خطرات ناشي از اسراييل توجه نموده و به مسئوليت ملي خود عمل نمايند.

دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد : اميدواريم اراده ملي محقق شود و داراي كشور قدرتمند و ارتش قوي براي مقابله با خطرات باشيم. برخي مقاومت را مسئول هر گونه تعدي اسراييل به لبنان مي دانند درحالی که اگر به استدلال بهانه به دست دشمن ندادن گوش مي داديم، امروز اسراييل در بيروت و الجبل بود، حكومت را در دست داشت و منابع کشورمان را غارت مي كرد و پیروزی های بزرگی که همه از آن بهره مند شدند محقق نمی شد.

خطر تکفیری ها مانند اسرائیل منطقه را تهدید می کند

وی با مقایسه خطر تکفیری ها با خطر اسرائیل تاکید کرد : خطر تروريسم تكفيري تمام منطقه را مانند اسراييل تهديد مي كند. تروريسم تكفيري در تمام منطقه موجود است و متشكل از گروههاي مسلح مي باشد.

سید حسن نصر الله با بیان اینکه النصره تفاوتي با داعش ندارد اما وقتي اختلاف پيدا كردند يكديگر را تكفير نمودند، افزود : رويدادهاي سوريه به ويژه درگيري داعش با گروههاي تكفيري مايه تامل است.

وی خاطرنشان کرد: تكفيريها به تكفير طرفهايي كه با آنان اختلاف دارند اكتفا نكرده و همه چيز را تكفير مي كنند  و كشتارو درگیری ميان آنان در سوريه نشانه انديشه آنان است.

دبیرکل حزب الله لبنان با یادآوری جنایت و اعمال گروههای تکفیری در افغانستان افزود : آنچه تكفيريها در افغانستان انجام دادند بدتر از آنچه است كه نيروهاي اتحاد جماهير شوروي سابق انجام دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها