سید حسن نصرالله: در این جنگ پیروز می‌شویم

سید حسن نصرالله: در این جنگ پیروز می‌شویم
دوشنبه 28 بهمن 1392 - 09:09

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه همه مردم این کشور هدف گروه‌های تکفیری قرار گرفته‌اند، تأکید کرد: افق این جنگ سرنوشت‌ساز، پیروزی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سید حسن نصرالله" یکشنبه شب در سخنانی به مناسبت سالگرد فرماندهان شهید در خصوص ورود حزب الله لبنان به موضوع سوریه، گفت: بحث و جدلهایی در لبنان درخصوص انفجارها و عملیات انتحاری صورت گرفت. برخی گفتند که اگر حزب الله در سوریه دخالت نمی‌کرد چنین اتفاق‌هایی نمی‌افتاد. پس از آن هم از این موضوع برای توجیه عملیات (تروریستی در لبنان) استفاده کردند.

* اقدامات تروریستها در لبنان قبل از حوادث سوریه وجود داشت
وی در ادامه پرسید:  قبل از این که ما به سوریه برویم، آیا این افراد (تروریستها) جنگی را در شمال لبنان و برخی اردوگاه‌ها تحمیل نکرده بودند، و با خودروهای بمبگذاری شده مناطق مسیحی نشین و ارتش را هدف قرار نداده بودند؟! این مسائل قبل از حوادث سوریه روی داده بود.

* چرا لبنان نباید نگران باشد
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات جدید، اکثر کشورهایی که از اعزام جنگجویان خارجی به سوریه حمایت مالی کرده و زمینه ورود آنان را تسهیل کرده‌اند، اکنون در خصوص خطرات امنیتی پیروزی آنان در سوریه و بازگشتشان به کشورهایشان ابراز ترس می کنند. برخی کشورها مانند تونس هم قوانینی صادر کردند تا از سفر جوانانشان به سوریه برای شرکت در جنگ جلوگیری کنند.
سید حسن نصرالله از لبنانی ها پرسید: چرا همه کشورهای دنیا مانند عربستان و تونس و دیگر کشورها حق دارند در خصوص حضور جوانانشان در کنار این گروه های مسلح در سوریه نگران باشند ولی ما که لبنانی هستیم و در همسایگی سوریه قرار داریم و زندگی و سرنوشتمان به تحولات سوریه مرتبط است، حق نداریم چنین تدابیری اتخاذ کنیم و به جنگ پیش دستانه یا هر نامی که می‌خواهید روی آن بگذارید، روی بیاوریم؟. دولت لبنان به غیر از خویشتنداری و یا فرو کردن سر خود در خاک، چه کاری انجام داد؟

* در صورت پیروزی تکفیری ها آینده جریان المستقبل چه می شود
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: قبل از مسلمانان، از مسیحیان می پرسم که در سوریه کلیساها و راهبه ها و کشیشهای شما کجا هستند؟ اگر این گروه‌های مسلح فرصت بیابند، همه مناطق مرزی را تحت کنترل می‌گیرند.
وی ادامه داد: از برخی طرفها (در لبنان) سئوال می‌کنم که تا این لحظه چه کاری کرده اید؟ از مسلمانان نیز می‌پرسم که آیا آنا نیز در وضعیت مشابهی قرار ندارند؟ دروزی‌ها در سویداء در چه وضعیتی هستند؟ اگر این گروه‌های مسلح پیروز شوند، آیا جریان مستقبل آینده ای در لبنان خواهد داشت؟ آیا آینده ای برای اینگونه گرایش‌ها در لبنان باقی خواهد ماند؟
سید حسن نصرالله تأکید کرد: خطر تکفیری‌ها همه لبنانی‌ها را تهدید می‌کند، بنابراین ما در برابر این خطر و این جنگ مستقیم که از چند سال قبل در چندین کشور عربی آغاز شده و ده ها هزار و یا حتی صدها هزار قربانی داشته است، آماده مقابله هستیم.

* افق این جنگ پیروزی است
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: مردم باید مطمئن باشند که در این جنگ پیروز می شویم. مسأله فقط زمان است و این جنگ نیازمند عقل، امکانات و آمادگی در سطح رسمی است. مقاومت و مردم اکنون حضور دارند، ولی مسأله نیازمند زمان است. افق این جنگ سرنوشت‌ساز، پیروزی است.

* جنگ طایفه ای یکی از اهداف تکفیری ها است
سید حسن نصرالله گفت: باید از تحقق اهداف تکفیری‌ها جلوگیری کرد. یکی از اهداف آنان جنگ طایفه‌ای است؛ مواضع آنان در سوریه و لبنان طایفه‌ای است و آنان به دنبال فتنه انگیزی هستند. آنان می خواهند که ما شیعیان وقتی زنان و کودکانمان در انفجارها کشته می‌شوند از خود واکنش نشان دهیم ولی این امر هیچگاه اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد. هرگونه  واکنش طایفه‌ای خدمتی به این تکفیری‌ها است. باید با صبر و تحمل و خودداری از کشیده شدن به فتنه، از خون شهدایمان پاسداری کنیم.
سید حسن نصرالله از دستاوردهای ارتش لبنان و بخش اطلاعات آن به ویژه دستاوردهای اخیر تمجید کرد.

پربیننده ترین خبرها