سخنگوی دولت بحرین: جدول زمانی برای گفتگو وجود ندارد

سخنگوی دولت بحرین: جدول زمانی برای گفتگو وجود ندارد
دوشنبه 28 بهمن 1392 - 12:31

سخنگوی دولت بحرین تاکید کرد که هنوز جدول زمانی برای گفت وگوهای وفاق ملی بین دولت و مخالفان وجود ندارد و دولت دیدگاه خود را درباره این گفت وگوها اعلام نکرده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "سمیره رجب" سخنگوی دولت بحرین در اظهاراتی گفت: تاکنون جدول زمانی برای گفت وگوهای وفاق ملی بین دولت و مخالفان وجود ندارد و دولت هنوز دیدگاه خود را درباره این گفت وگوها اعلام نکرده است تا اینکه نشست های دو جانبه ای بزودی برای رسیدن به دستور کاری توافقی برگزار شود.

وی افزود: تا کنون جدول زمانی برای گفت وگوها تعیین نشده اما امیدواریم در کوتاه ترین فرصت این امر انجام شود.

سمیره رجب درپاسخ به سئوالی درباره میزان تمایل رژیم بحرین برای پیگرد قضایی جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین به خاطر فراخوان های این جمعیت در دوره اخیر برای حضور مخالفان در اعتراضات گفت: پیگرد قضایی جمعیت وفاق شاید مطرح باشد یا نباشد. این امر با بررسی موضوع و میزان تضاد این فراخوان ها با قوانین جاری کشور مشخص می شود و درهمین راستا، مراجع ذیربط در حال بررسی میزان مطابقت این فراخوان ها با قوانین هستند تا براساس آن، اقدامات مسالمت آمیزی اتخاذ شود اما درعین حال، از سخن من نباید اینگونه برداشت شود که من تایید می کنم این طرف یا آن طرف قوانین را نقض کرده است بلکه این روندی اجرایی است که مراجع ذیربط به طول معمول انجام می دهند.

وی بدون اشاره به سرکوب مردم این کشور توسط نیروهای رژیم آل خلیفه با انوان سلاح های ممنوع و حمله نیروهای امنیتی به خانه های شهروندان بحرینی و جنایات آنها مدعی شد: با تاسف شدید باید بگویم که یک نیروی امنیتی قربانی شده و برخی نیز جراحت های عمیقی برداشته اند و متاسفانه گروهی در بحرین هستند که تا این اندازه به جنایت تروریستی دست می زنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها