پاسخ لاوروف به اتهامات جان کری درباره سوریه

پاسخ لاوروف به اتهامات جان کری درباره سوریه
دوشنبه 28 بهمن 1392 - 18:35

العالم- وزیر امور خارجه روسیه از اتهامات همتای آمریکایی خود مبنی براینکه روسیه مانع از دستیابی به سازش در ژنو2 شده است، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سرگئی لاوروف درنشست مشترک مطبوعاتی با همتای اریتره ای خود گفت: تلاش های عمدی صورت می گیرد تا با دروغ پردازی ها و به بازی گرفتن واقعیت ها، جنایت های وحشیانه در سوریه به مسئولان این کشور نسبت داده شود.

لاوروف افزود: روسیه به همه تعهدات خود درخصوص تضمین مشارکت دولت سوریه در نشست ژنو 2 عمل کرده است. ما به هر وعده ای که برای حل بحران سوریه داده بودیم، عمل کردیم.

وی خاطرنشان کرد که همه به این مساله اذعان دارند که بیانیه " ژنو 1 " باید اصلی اساسی برای دستیابی به سازش درباره سوریه باشد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: مسکو به طور روزانه با مسئولان سوری در تماس بوده است و آمارها به وضوح نشان می دهد که بسیاری از مشکلات را نظام سوریه به وجود نمی آورد، بلکه عامل این مشکلات، گروه های مسلح و تروریستی هستند که تعداد آن ها درهمه مناطق سوریه افزایش یافته است و هیچ مرجعیت سیاسی ندارند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه روسیه را به تشویق بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به زیاده خواهی و ماندن در قدرت متهم کرده بود.

جان کری در نشست مطبوعاتی در جاکارتا مدعی شد: روسیه به جای اینکه سلاح ها و کمک های بیشتری را در اختیار نظام سوریه قرار دهد، باید بخشی از راه حل بحران سوریه باشد؛ چرا که با این کمک ها، در واقع بشار اسد را به زیاده خواهی تشویق می کند و این مشکل بزرگی را ایجاد می نماید. 

پربیننده ترین خبرها