تاکید وزارت کشور تونس بر مبارزه با تروریسم

تاکید وزارت کشور تونس بر مبارزه با تروریسم
دوشنبه 28 بهمن 1392 - 22:33

تونس، العالم – درپی اجرای یک عملیات تروریستی در تونس، وزارت کشور تونس بار دیگر بر پایبندی به مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار العالم از تونس، روز گذشته (یک شنبه) درعملیات کمین گروهی مسلح برای نیروهای امنیتی تونس در استان "جندوبه" در شمال غرب این کشور، چهار نفر از جمله سه نیروی امنیتی تونس کشته و تعداد نیز زخمی شدند. این حمله با واکنش محافل سیاسی و مردمی تونس روبرو شد و از سوی آنان محکوم گردید.

سخنگوی وزارت کشور تونس تاکید کرد که این گروه تروریستی، کمینی را در یکی از جاده های استان جندوبه در شمال غرب تونس کار گذاشته و به سرنشینان دو خودروی نیروهای امنیت داخلی این کشور تیراندازی کرده است.

"محمد علي العروي" سخنگوی رسمی وزارت کشور تونس به خبرنگاران گفت: اعضای گروه اجرا کننده این عملیات بزدلانه پنج نفر بودند که برخی از آنان تونسی و برخی دیگر الجزایری بودند.

این حمله درواکنش به عملیات سرویس های امنیتی تونس اجرا شد که به هلاکت برخی از سرکردگان تروریستی از جمله "كمال القضقاضي" و انهدام چند شبکه تروریستی در تونس و بازداشت چند فرد تحت تعقیب دیگر منجر شد.

با توجه به عملیات سرویس های امنیتی تونس، احتمال واکنش گروه های مسلح به این عملیات وجود داشت.

" لطفي بن جدو" وزير کشور تونس در جمع خبرنگاران گفته بود که نیروهای امنیتی تصمیم به سرکوب تروریست ها دارند و هیچ یک از سناریوهایی که در دیگر کشورهای عربی انقلابی روی داد، در تونس اتفاق نخواهد افتاد.

محافل سیاسی تونس این حمله تروریستی را محکوم کردند؛ از آن جمله جنبش النهضه، این عملیات را تلاشی برای به شکست کشاندن روند سیاسی و سوق دادن این کشور به سوی خشونت از سوی برخی  طرف های داخلی و خارجی برشمرد.

"راشد الغنوشي" رئيس جنبش النهضه تونس نیز در گفت وگو با شبکه العالم، گفت: این عملیات، در ادامه عملیات گذشته و با هدف تداوم مانع تراشی در روند سیاسی و ضربه زدن به امنیت تونس بعد از خرسندی تونسی ها از تصویب قانون اساسی صورت می گیرد، قانونی که بندهای آن ترکیبی از قوانین اسلام و دموکراسی و دربردارنده تشکیل دولت توافقی و موافقت با هیات نظارت بر انتخابات است و همه این موفقیت هایی که تونس به آن دست یافته، موجب خشم برخی از طرف های داخلی و خارجی شده است.

17-10:54 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها