ده‌ها کشته و زخمی در انفجارهای عراق

ده‌ها کشته و زخمی در انفجارهای عراق
دوشنبه 28 بهمن 1392 - 23:13

بغداد، العالم - در اثر انفجارهایی که امروز (دوشنبه) محله‌های مختلف بغداد، پایتخت عراق را لرزاند، دست‌کم 16 نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

خبرنگار العالم از عراق گزارش داد که در محله "اور" در شمال بغداد بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده 8 نفر کشته و 11 نفر دیگر مجروح شدند؛ خودروی مذکور در کنار خیابان و در نزدیکی یک مجتمع پزشکی پارک شده بود.

یک خودروی دیگر نیز در نزدیکی یک مجتمع تجاری از طریق کنترل از راه دور در محله الکراده در مرکز بغداد منفجر شد که در اثر آن 7 نفر کشته و 40 نفر نیز زخمی شدند.

همچنین در اثر انفجار یک مین که در کنار خیابانی در نزدیکی یک بازار محلی در منطقه "سبع البور" در شمال بغداد کار گذاشته شده بود، یک شهروند عراقی کشته و 5 نفر دیگر هم زخمی شدند.

 مقرعملیات مشترک عراق نیز در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای عراقی الجزیره و البادیه طی عملیاتی ضمن حمله به مکان های اختفای عناصر گروهک تروریستی داعش، 8 تروریست را به هلاکت رسانده و 6 نفر دیگر را نیز زخمی کردند.

نیروهای عراقی همچنین 35 خودروی متعلق به تروریست های وابسته به گروهک داعش و القاعده را منهدم کردند، این خودروها در حال حرکت به سمت سوریه بودند و تروریست ها قصد داشتند با نصب تیربارهای دوقلو برروی آنها در مناطق همجوار با مرزهای سوریه، نیروهای امنیتی عراق را هدف قرار دهند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها