روزنامه سوری: اردن با آتش بازی می‌کند

روزنامه سوری: اردن با آتش بازی می‌کند
پنج‌شنبه 1 اسفند 1392 - 21:53

یک روزنامه سوری با هشدار به اردن درباره "بازی با آتش" به دلیل موافقت با طرح تشدید تحرکات گروه‌های مسلح در جبهه جنوبی، "امان" را به هماهنگی با آمریکا در این جبهه متهم کرد.

به گزارش پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الثوره" در سرمقاله خود نوشت: صحبتهای بسیاری در خصوص جبهه‌های مختلف (در سوریه) بر اساس تقسیم بندی‌های جغرافیایی وجود دارد، و در این بین جبهه جنوبی در سایه حمایتهای پادشاهی اردن فعال است.
این روزنامه سوری خاطرنشان کرد: این موضوع یک افشاگری و یا مطرح کردن یک راز نیست، زیرا رویدادها به صورت آشکار از نقش رسمی اردن در همکاری با مراکز اطلاعاتی آمریکای، سعودی و اسرائیلی خبر می دهد، و در این بین برخی کشورهای عربی منطقه (خلیج فارس) هم گاهی نقشی پر رنگ و گاهی هم نقشی کمرنگ در این زمینه ایفا می‌کنند.
الثوره همچنین به نشانه‌های حضور رسمی اردن در برنامه آمریکا برای تشدید اقدامات گروه‌های مسلح پس از پایان دور دوم نشست ژنو، اشاره کرد.
این روزنامه سوری، کشور اردن را متهم کرد که با طرح آمریکا برای "تشدید درگیری‌ها در جبهه های مختلف" موافقت کرده است.
روزنامه سوری "الثوره" به اردن هشدار داد: کسی که با آتش بازی می‌کند، انگشتانش خواهد سوخت.
خبرگزاری فرانسه امروز گزارش داد که افراد مسلح در جنوب سوریه در حال آماده شدن برای حمله گسترده به دمشق هستند.
خبرها حاکی است که شماری از این افراد در اردن توسط آمریکا و کشورهای غربی آموزش دیده اند.
ارتش سوریه نیز برای مقابله با تحرکات عناصر مسلح، با استقرار مجدد نیروهایش در مناطق مختلف، حملات خود را به مواضع این گروه ها افزایش داده است.
خبرگزاری سوریه (سانا) نیز به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد: نیروهای ارتش تلاش تروریستها برای ورود به روستای المتاعیه در حومه درعا در جنوب سوریه از طریق اردن را خنثی کردند و تعدادی از مراکز تجمع آنان در روستاها و شهرهای درعا و قنیطره واقع در جنوب سوریه را منهدم کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها