بازداشت 5تظاهرکننده بحرینی به جرم شعاردادن

بازداشت 5تظاهرکننده بحرینی به جرم شعاردادن
جمعه 2 اسفند 1392 - 13:16

العالم - رژیم بحرین 5 تن از شرکت کنندگان در تظاهرات مردمی گسترده در سومین سالروز انقلاب این کشور، را به دلیل سر دادن شعار، بازداشت کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای رژیم بحرین سه نفر از تظاهر کنندگان را روز شنبه و دو نفر دیگر را دیروز پنجشنبه بازداشت کرد.

پایگاه الوفاق نیز روز گذشته تاکید کرد که مقام های بحرین همه کسانی را که شعار داده، یا در تظاهرات مسالمت آمیزگسترده مشارکت کردند، بازداشت کرده است، این تظاهرات مخالفان روز 15 ماه جاری (فوریه) برگزار شد و حدود 300 هزار شهروند بحرینی درآن ضمن ابراز مخالفت با استبداد خواستار برقراری نظام دموکراسی در کشور شدند.

پایگاه الوفاق با اشاره به اینکه بازداشت تظاهر کنندگان نقض آشکار حقوق شهروندان است ، افزود : این اقدام با ساده ترین قوانین انسانی و حقوق بشر مغایرت دارد و بیانگر طرز فکر اداره کننده اوضاع سیاسی کشوراست.

جمعیت وفاق ملی اظهار داشت که ادامه سرکوب مخالفان مسالمت آمیز و تظاهرات متمدنانه ملت بحرین، بیانگر طرز فکر استبدادی و انتقام جویی حکومت بحرین از شهروندانی است که فقط آرا ودیدگاه های خود را بیان می کنند. در واقع این امر جنگ علیه آزادی بیان و اندیشه است.

این جمعیت تصریح کرد که این رفتار نشان می دهد که رژیم سیاست سرکوب امنیتی را بر گزینه های دیگر ترجیح می دهد؛ اما این گزینه دیگر کارایی خود را از دست داده و هیچ نتیجه ای به جز پیچیده تر کردن اوضاع سیاسی ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها