معمای هزاران خارجی در زندانهای امنیتی عربستان

معمای هزاران خارجی در زندانهای امنیتی عربستان
شنبه 3 اسفند 1392 - 11:13

درحالیکه رژیم عربستان سعودی این روزها به عنوان یکی از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی در دنیا شناخته می‌شود، خبرها از داخل این کشور حاکی است که رژیم آل سعود، 2514 نفر از 40 کشور مختلف را به بهانه های امنیتی در زندان های خود نگهداری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صفحه وزارت کشور سعودی در توییتر که تحت عنوان "نافذة تواصل" برای برقراری ارتباط میان بازداشت شدگان و خانواده های آنان ایجاد شده است، اعلام کرد که بازداشت شدگان امنیتی در درجه اول، عربستانی و بقیه، یمنی، سوری و پاکستانی هستند.

روزنامه سعودی "عکاظ" در سایت اینترنتی خود نوشت: بر پایه این گزارش، شمار بازداشت شدگان امنیتی در زندان های رژیم آل سعود، به 2087 عربستانی، 204 یمنی، 35 سوری و 35 پاکستانی رسیده است.

در فهرست بازداشت شدگان امنیتی، مظنون هایی از 15 کشور الجزایر، آنگولا، استرالیا، کامرون، جیبوتی، کویت، قرقیزستان، لیبی، موریتانی، عمان، نپال، نیجر، سنگال، امارات و انگلیس وجود دارند.

در این میان، شماری از بازداشت شدگان، در بازداشتگاه های مرکز بازجویی به سر می برند که از این میان، به بازداشت بودن دو آمریکایی، دو بحرینی، دو ایرانی، دو قطری، دو روس، دو ترکیه ای، دو بورکینافاسویی، شش افغان، سه بنگلادشی، 29 چادی، 3 اتیوپیایی، 4 اریتره ای، 11 فلسطینی، 4 هندی، 7 عراقی، 10 اردنی، 4 لبنانی، 4 نیجریه ای، 4 سومالیایی، 6 سودانی و 24 مصری اشاره شده است. پنج تن هم مجهول الهویه هستند.

از دو ایرانی که به بهانه های امنیتی در بازداشت به سر می برند، پروندۀ یکی از آن ها آماده ارائه به کمیته بازجویی و دادستانی کل است و پرونده نفر دوم، همچنان در دست رسیدگی قضایی است.

اعلام وجود این تعداد زندانی امنیتی در عربستان درحالی است که این کشور در دنیا به عنوان یکی از حامیان اصلی گروه های مسلح و تروریستی در دنیا شناخته می شود و سران تروریستها و حامیان آنانا آزادانه در این کشور تردد می کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها