پاکسازی اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک در سوریه

يکشنبه 4 اسفند 1392 - 20:52

العالم - منابع فلسطینی در اردوگاه یرموک دمشق روز یکشنبه بر خالی بودن این اردوگاه از وجود افراد مسلح تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منابع افزودند: افراد مسلح باقیمانده نیز وضعیتشان مشخص خواهد شد تا به واحدهای حفاظت از اردوگاه بپیوندند. این در حالی است که تعدادی تونل ارتباطی میان این اردوگاه ومناطق مشرف برآن کشف شده که گروه های مسلح از آن استفاده می کردند.

درچنین شرایطی روزانه افراد بیمار و بسیار بدحال پس از معاینه از اردوگاه  خارج می شوند.

یکی از نیروهای امدادی نیز به خبرنگار العالم گفت: موارد اورژانسی را به بیمارستان اعزام می کنیم، اما تلاش می کنیم بیماران دیگر را در مرکز پزشکی درمان کنیم.

توافق وارد مراحل جدیدی شده تا دو مانع مشترک آخرمیان گروه های فلسطینی و افرادی که پیش از این عضو گروه های مسلح وابسته به «ارتش آزاد بودند» نزدیک دادگاه یرموک و «مسجد المصطفی» احداث شود. 

هدف از ایجاد این موانع جلوگیری از بازگشت افراد مسلح از «حجرالاسود»، «یلدا» و مناطق مجاور به داخل اردوگاه است.

"جمعه عبدالله" یکی از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل نیز گفت: به عنوان اولین اقدام، نیروهای مشترک فلسطینی دراین منطقه که به دادگاه یرموک منتهی می شود، مستقر می شوند و دومین اقدام استقرار آنها از دادگاه تا خیابان سی ام میدان النجمه منتهی به بیمارستان فلسطین است.

وی افزود: گردان های «ابن تیمیه» که توافق اردوگاه را پیش از این نقض کرده بود، پیش از عقب نشینی از منطقه در آنجا حضور داشتند و تونل هایی نیز در منطقه احداث شده که یرموک را به مناطق مجاور متصل می کند.

افراد جدیدی با عنوان جنبش مردمی در اردوگاه حضور دارند که دارای ماموریت های مشخصی هستند.

یکی از آنان به خبرنگار العالم گفت: ماموریت ما به جریان انداختن امور منطقه و حفاظت از آن و گزارش مستقیم هرگونه نقض آتش بس به مسئولین است.

گزارش منابع فلسطینی حاکی است اکنون هیچ فرد مسلحی در اردوگاه وجود ندارد و هر شخصی که با توافقنامه مخالف باشد نیز باید از آنجا خارج شود. این در حالی است که دیگر افراد مسلح به کمیته های حفاظت از اردوگاه پیوستند.

MKH-23-15:00

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها