شاهزاده سرخ، شاهان خلیج‌فارس رابه وحشت‌انداخت

شاهزاده سرخ، شاهان خلیج‌فارس رابه وحشت‌انداخت
چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 14:27

مسئولان امیرنشین ابوظبی مجبور شدند عموزاده پادشاه مغرب معروف به "شاهزاده سرخ" را به سبب اظهاراتش درباره انقلابها در کشورهای عربی، ازاین کشور اخراج کنند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مسئولان امیرنشین ابوظبی تصمیم گرفتند شاهزاده هشام، عموزادۀ محمد ششم پادشاه مغرب را از امارات اخراج کند. این تصمیم، در پی مصاحبه شاهزاده سرخ با روزنامه "لوموند دیپلماتیک" و مطرح کردن مسائلی درباره انقلابها در کشورهای عربی اتخاذ شد.

سایت خبری "le360.ma" در مغرب که به نزدیک بودن به مقامات حکومتی این کشور معروف است، این خبر را منتشر کرده است.

این سایت خبری، به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: اظهارات هشام درباره انقلابها در کشورهای عربی، امیرنشین های حاشیه خلیج فارس را خشمگین کرد. آن ها دوگانگی در دیدگاه های این شاهزاده مغربی را نمی پذیرند زیرا او در مطبوعات غربی، خود را به عنوان منتقد کشورهای امیرنشین معرفی می کند، در حالی که همچنان به درخواست به دست آوردن امتیازاتی از مسئولان این کشورها ادامه می دهد.

دربار مغرب، از تایید یا تکذیب این خبر خودداری کرد و این در حالی است که دربار مغرب به درز دادن اخبار شاهزادگان به روزنامه های مغربی و بین المللی شهره است.

شاهزاده هشام، در مقاله ای که اخیرا در مطلبی در مجله فرانسوی لوموند دیپلماتیک، به تحلیل دخالت رژیم های پادشاهی عرب حاشیه خلیج فارس در انقلاب ها در کشورهای عربی پرداخت و هدف این کار را کنترل این انقلاب ها به منظور جلوگیری از سرایت آتش آن ها به این کشورها در آینده نزدیک دانست.

شاهزاده هشام، ساکن آمریکا است و زندگی او با اکثر شاهزادگان عرب از جمله پسر خاله اش ولید بن طلال که شاهزاده سعودی است، متفاوت است. او در مجال حقوق مشغول است و عضو هیئت مدیره سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر است و مقاله هایی درباره دموکراسی در جهان عرب منتشر می کند و به سبب بهره گیری و سرمایه گذاری بر روی انرژی های تجدید پذیر از یک سو و همچنین به سبب مواضع سیاسی اش، معروف است و مغربی ها او را "شاهزادۀ سرخ" می خوانند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها