عفو بین الملل: رژیم اشغالگر جنایتکار جنگی است

عفو بین الملل: رژیم اشغالگر جنایتکار جنگی است
پنج‌شنبه 8 اسفند 1392 - 09:26

العالم - سازمان عفو بین الملل در جدید ترین گزارش خود اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی در سه سال گذشته ده ها غیر نظامی فلسطینی در کرانه باختری را کشته و از خشونتهای افراطی و بی مهابا استفاده کرده اند و این اقدامات احتمالا مصداق جنایت جنگی است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان عفو بین الملل در این گزارش خاطرنشان کرد که از ژانویه سال 2011، تعداد 45  فلسطینی در کرانه باختری توسط ارتش اسراییل کشته و هزاران نفر از فلسطینی ها نیز زخمی شده اند و این در حالی است که این افراد تهدیدی فوری و مستقیم علیه نظامیان اسراییلی مستقر در کرانه باختری اشغالی محسوب نمی شدند.

سازمان عفو بین الملل که مقر آن در لندن، پایتخت انگلیس است، اعلام کرد نیروهای اسراییلی ، در سه سال اخیر ده ها غیر نظامی فلسطینی از جمله کودکان را در کرانه باختری کشته اند بدون اینکه مجازات شوند.

عفو بین الملل در گزارش خود خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی به نیروهای خود اجازه می دهد تا با مصونیت کامل ، هرکاری که می خواهند انجام بدهند. این نهاد حقوق بشری تحقیقات مستقل درباره کشتار فلسطینی ها در کرانه باختری اشغالی را خواستار شد.

در این گزارش هشتاد و هفت صفحه ای نه تنها بر خشونتهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری بلکه بر اقدامات آن در نوار غزه نیز تاکید شده است. در این گزارش به مواردی از کشته های فلسطینی در این منطقه ازجمله سمیر عواد نوجوان شانزده فلسطینی اشاره شده است که با اصابت سه گلوله نظامیان اسراییلی جان باخت .

عواد در نزدیک دیوار جداکننده اسراییلی (دیوار حایل) که سبب جدا شدن روستای محل اقامتش با زمینهای تاریخی منطقه می شد تظاهرات می کرد که هدف گلوله قرار گرفت. یکی از گلوله ها از ناحیه پشت سر به او شلیک شد.

در این گزارش جدید سازمان عفو بین الملل که در کنایه از راحت بودن نظامیان اسرائیلی در شلیک به سمت فلسطینی ها، ماشه آسان نام گرفته است، تاکید شده است اسرائیل همچنان به سمت فلسطینی ها شلیک می کند بدون آنکه با این کار برخورد شود.

فیلیپ لوتر، مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که این گزارش اسنادی شفاف از تکرار وقایع مرگبار غیر قانونی و زخمی کردن غیر قابل توجیه غیر نظامیان فلسطینی توسط نیروهای اسراییلی در کرانه باختری ارایه کرده است .

این سازمان همچنین از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد که  با انجام ندادن تحقیقات مستقل بر اساس معیارهای بین المللی در این باره، فرار نیروهای اسراییلی را از مجازات در ارتباط با رفتار افراطی و خشونت آمیز با فلسطینی ها موجب شده است .

عفو بین الملل همچنین از آمریکا، اتحادیه اروپا و بقیه جامعه جهانی خواست که تامین مهمات، سلاح و سایر تجهیزات برای  رژیم صهیونیستی را به حال تعلیق درآورند.

پربیننده ترین خبرها