تاکید مسکو بر دفاع از منافع استراتژیک خود در اوکراین

تاکید مسکو بر دفاع از منافع استراتژیک خود در اوکراین
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 21:51

مسكو، (العالم)– روسیه بر لزوم حمایت از شهروندان خود در اوکراین در سایه افزایش خصومت‌ها علیه آنان از سوی اقلیت‌های قومیتی تاکید دارد.

"عبدالله عيسى" خبرنگار العالم در روسیه گزارش داد: دولت روسیه دفاع از منافع استراتژیک و حقوق شهروندانش به ویژه در کشورهای همسایه به ویژه اوکراین را حق خود می داند و معتقد است که این قومیت ها در اوکراین، روس ها را از حق زندگی به ویژه در زمینه تدریس فرزندانشان و از بین بردن هرگونه امکانی برای تعامل با فرهنگشان منع می کنند.

براساس این گزارش، روسیه بیم آن را دارد که شهروندان روسی مقیم اوکراین با توجه به افزایش خصومت اقلیت های قومی علیه آنان در معرض ضرب و شتم و خشونت های آنان قرار گیرند.

خبرنگار العالم می افزاید: "یکی از رهبران چچنی به نام "دوکو عمورف" که از سوی مسکو به تروریسم بین المللی متهم شده، خواهان وارد عمل شدن و ضربه زدن به منافع روسیه است؛ به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، این بدان معناست که تهدیدات واقعی برای امنیت ملی روسیه و امنیت شهروندان روس چه در اوکراین و چه در خاک روسیه وجود دارد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از روس ها معتقدند، آمریکا که مسکو را به دخالت در امور اوکراین متهم می کند، خود به همراه کشورهای عضو ناتو و غرب، به دخالت در امور بسیاری از کشورها متهم است و اشغالگری این کشور در عراق و دخالت در لیبی و سوریه از طریق حمایت از طرف های مشخص(تروریست ها) و حمایت های تسلیحاتی از آنها، به امنیت و ثبات بین المللی ضربه می زند.

در این گزارش به نقل از دولت روسیه تاکید شده که مسکو به دفاع از منافع استراتژیک خود ادامه می دهد، به ویژه پس از تحولات خطرناکی که در شبه جزیره کریمه روی داد، به گونه ای که دراین شبه جزیره، اختلافات جدی در ارتش اوکراین به وجود آمد و بسیاری از اوکراینی ها از سیاست های کی یف ناراضی هستند.

این گزارش می افزاید: این احتمال وجود دارد که "یولیا تیموشنکو" نخست وزیر سابق اوکراین در ساعات آینده به مسکو برود تا با روسیه درخصوص تهیه استراتژی مشخص در زمینه تعامل با اوضاع اوکراین به توافق برسد.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها