قتل آخرین مسلمان بازمانده یک شهر آفریقای مرکزی

قتل آخرین مسلمان بازمانده یک شهر آفریقای مرکزی
سه شنبه 13 اسفند 1392 - 19:29

العالم - مقاومت آخرین مسلمان باقیمانده شهر مبایکی جمهوری آفریقای مرکزی ، با قتل فجیع او به دست عناصر شبه نظامی شکست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی پاکسازی دینی گسترده در شهر مبایکی و کشتار مسلمانان، هزاران تن از مسلمانان این شهر، آنجا را ترک گفتند و عناصر شبه نظامی صدها مسلمان را به قتل رساندند.

به نوشته روزنامه لوموند فرانسه، دراین میان "صالح دیدو" چادی الاصل که معاون شهردار مبایکی بود، حاضر نشد شهر را ترک کند.

وی از پیوستن به هزاران مسلمانی که در مدت یک هفته از 4 تا 12 فوریه، از مبایکی گریخته بودند، خودداری و تاکید کرده بود: من اینجا به دنیا آمده ام، فرزندانم اینجا به دنیا آمده اند، عضو شهرداری هستم و اینجا را وطن خود می دانم، چرا باید وطنم را ترک کنم.

با این حال وی تهدیدهای متعددی دریافت کرده بود، اما تصمیم داشت که همچنان در این شهر بماند.

سازمان عفو بین الملل پس از تحقیق درباره چگونگی کشته شدن دیدو گزارش کرد که عناصر ناشناس به منطقه باغیرمی، محل سکونت او رفتند و زمانی که متوجه شد به دنبالش هستند، به سمت مرکز پلیس فرار کرد؛ اما شماری از عناصر شبه نظامی با بستن مسیر، او را کشتند.

همسایه های دیدو، زن باردار و بچه های او را به بانگی مرکز جمهوری آفریقای مرکزی فراری دادند تا سوار هواپیما شده و از کشور خارج شوند.

تاکنون ده‌ها هزار نفر از مسلمانان به خاطر خشونت شبه نظامیان مسیحی علیه آنها به کشورهای چاد ، کامرون ، مالی ، سنگال ، نیجر ، نیجریه  و سودان فرار کرده اند و یا به اردوگاه‌های آوارگان پناه برده‌اند.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها