افتضاح یک مقام امنیتی فرانسه در لبنان

افتضاح یک مقام امنیتی فرانسه در لبنان
جمعه 16 اسفند 1392 - 12:13

افتضاح یک مقام امنیت خارجی فرانسه در لبنان موجب شد تا از وجود پناهگاههای مخفی این کشور در لبنان که محل رفت و آمد جاسوسان فرانسوی به سوریه و لبنان و اقامت در آنجا بوده است، پرده برداشته شود.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی تازه ترین رسوایی رئیس دفتر سرویس امنیت خارجی فرانسه در بیروت، آپارتمان ها و پناهگاه های مخفی دستگاه امنیتی فرانسه در لبنان کشف شده است که سازمان امنیت  فرانسه از آنها برای مخفی کردن مزدوران خود در این کشور و کسانی که در حال رفت وآمد به سوریه بودند، استفاده می کرد.

"ژاک فولورو" نویسنده فرانسوی با انتشار مقاله ای در روزنامه لوموند، نوشت: "این مقام امنیتی فرانسه در لبنان، خانواده همسرش را که به بیروت سفر کرده بودند در یکی از پناهگاههای مخفی فرانسه در بیروت اسکان می دهد؛ این پناهگاهها که به دور از دسترسی مقامات لبنانی قرار دارند معمولا در اختیار جاسوسانی است که در حال رفت وآمد به سوریه هستند.

فولورو افزود: این مقام امنیتی فرانسه برای اسکان والدین همسرش در لبنان با مشکل مواجه می شود و در نتیجه بدون اطلاع مقامات فرانسوی و بر خلاف قوانین امنیتی فرانسه تصمیم می گیرد که یکی از آپارتمان های مبله را با امکانات کامل و با هزینه دولت فرانسه در اختیار آنها قرار دهد؛ این مکان از مکانهایی است که معمولا جاسوسان فرانسوی بطور مخفیانه و بدور از چشم مقامات محلی لبنان و سرویس های اطلاعاتی خارجی در آن اقامت می کنند.

این نویسنده به وجود خطر دیگری در این زمینه، از دیدگاه مقامات امنیت خارجی فرانسه می پردازد که ماموریت آنها، حفظ سلامت جاسوسان فرانسوی در حین انجام ماموریتشان است و در حقیقت، حضور والدین همسر این مقام امنیتی فرانسه در این مکان مخفی، بدین معنا است که یک قدرت خارجی می تواند اسرار اطلاعاتی فرانسه را به راحتی برملا کند.

به نوشته خبرگزاری دولتی سوریه، گزارش های بسیاری تاکنون حضور جاسوسان مخفی در لبنان را تایید کرده و آورده اند: بسیاری از سرویس های اطلاعاتی غربی، از جمله آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی و همچنین سرویس های اطلاعاتی دیگر منطقه ای و عربی، برای هماهنگی و پشتیبانی از گروه های تروریستی در سوریه و ارتباط با آنها به شدت تلاش می کنند تا پروژه های خود را برای بی ثباتی و ناامنی بیشتر در خاک سوریه اجرا کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها