دلیل سکوت غرب درباره ربودن مرزبانان ایرانی

دلیل سکوت غرب درباره ربودن مرزبانان ایرانی
سه شنبه 5 فروردين 1393 - 14:18

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کشورمان با اشاره به سکوت غرب و مجامع بین المللی در قبال ربودن مرزبانان ایرانی به دست تروریستها؛ تأکید کرد که اگر پاکستان به وظایف خود در قبال این مسأله عمل نکند، ایران خود این گروه‌های تروریستی را مجازات خواهد کرد.

"اسماعیل کوثری" روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه العالم گفت: گروهک موسوم به "جیش العدل" متأسفانه وابسته به عربستان سعودی و چند کشور دیگر منطقه است که در پاکستان فعالیت می‌کند.
وی افزود: این گروهک از نقطه مرزی توانست 5 تن از مرزبانان ایرانی را برباید و اکنون خبر شهادت یکی از این مرزبانان به ما رسیده است.
کوثری خاطرنشان کرد: ما از پاکستان انتظار داریم به این موضوع توجه کند.
کوثری با اشاره به سفر آتی دکتر "حسن روحانی" به افغانستان اظهار داشت: احتمالا ایشان در آنجا از نواز شریف نخست وزیر پاکستان درخواست خواهد کرد برای پایان دادن به این مسأله تلاش کند و مانع از فعالیت این گروه‌های تروریستی شود.
کوثری تأکید کرد: اگر پاکستان نتواند این اقدام را انجام دهد، ایران امکانات لازم را برای عمل به مسئولیت‌هایش دارد؛ و اگر پاکستان به وظایف خود عمل نکند، ایران این گروه‌های تروریستی را مجازات خواهد کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران اجازه نمی‌دهد که این گروه‌ها در بلوچستان ایران و یا حتی در پاکستان فعالیت داشته باشند.
کوثری در خصوص مذاکره با پاکستان درباره مرزبانان ربوده شده، اظهار داشت: تماس با طرفهای پاکستانی درباره این مسأله همواره ادامه داشته است. این گروه‌ها خارج از اراده دولت پاکستان فعالیت می‌کنند و مسئولان پاکستانی وعده‌هایی را به ایران در خصوص پیگیری این موضوع داده‌اند.
کوثری با بیان اینکه، هماهنگی پاکستان و وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره این موضوع در گذشته و امروز ادامه داشته است؛ افزود: با وجود این وعده‌های پاکستان؛ شاهد اقداماتی عملی ضد این گروه‌های تروریستی نبوده‌ایم، به همین دلیل می‌گوییم که اگر پاکستان اقدامات لازم را اتخاذ نکند، ایران اجازه نخواهد داد این گروه‌ها کارهای تروریستی خود را ادامه دهند.
کوثری با بیان اینکه تماسها با مسئولان پاکستانی برای آزادی این مرزبانان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: این گروهک تروریستی مطالباتی غیرقانونی از ایران دارد؛ و بدون شک نمی‌توان رفتارهای این گروهک تروریستی را پیش بینی کرد.
کوثری با اشاره به سکوت رسانه‌های جهانی در باره این جنایت، اظهار داشت: این رسانه‌ها زیر سلطه آمریکا و قدرتهای دیگر هستند، و همگان با معیارهای دوگانه و یک بام و دوهوای این رسانه‌ها در قبال تروریسم آشنایی دارند.
وی افزود: سازمان ملل متحد و کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر با معیاری واحد و یکپارچه با تروریسم برخورد نمی‌کنند؛ ما خواستار ایجاد زیرساختی یکپارچه برای مبارزه با هرنوع تروریسم هستیم، زیرا سازمان ملل متحد زیر سلطه قدرتهای بزرگ است.
کوثری گفت: اگر یک شهروند غربی یا اروپایی در هر نقطه از دنیا گروگان گرفته می‌شد، غرب همه تلاش خود را برای آزادی آن گروگان به کار می‌برد، ولی اکنون می‌بینیم که در قبال اقدامات تروریستی این گروه‌ها ضد ایران، کاملا سکوت شده است.

پربیننده ترین خبرها