سوریه: ترکیه امنیت کل منطقه را تهدید می‌کند

سوریه: ترکیه امنیت کل منطقه را تهدید می‌کند
پنج‌شنبه 7 فروردين 1393 - 10:23

وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این نهاد بین المللی، خواستار منع فوری ترکیه از کمک به گروه‌های تروریستی شد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در این نامه آمده است: گروه‌های تروریستی مسلح با حمایت ترکیه از منطقه اسکندرون به منطقه کسب در شمال سوریه حمله کردند، و سازمان ملل باید به تجاوزات و حمایت ترکیه از تروریست های فعال در سوریه هر چه زودتر پایان دهد .
وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: دولت سوریه در 3 سال گذشته دبیر کل سازمان ملل و رؤسای دوره‌ای شورای امنیت را از اقدامات ضد امنیتی دولت ترکیه در سوریه مطلع کرده است، و هم اکنون بار دیگر اعلام می‌کند که دولت ترکیه از ده‌ها هزار تروریست تکفیری در سوریه حمایت می‌کند، و در خاک خود به آنها پناه می‌دهد و از آنان حمایت مالی می کند.
در این نامه تأکید شده است: دولت ترکیه تاکنون در تضعیف سوریه ناکام مانده است و ارتش ترکیه اخیراً به دستور نخست وزیر این کشور آتش توپخانه خود را به سوی منطقه کسب سوریه و اطراف آن گشود که این تجاوز آشکار نه تنها امنیت سوریه بلکه همه منطقه را تهدید می کند.
وزارت خارجه سوریه خاطرنشان کرد: ترکیه از ابتدا تا ارسال این نامه‌ها در بحران سوریه به عنوان کشور عضو و مؤسس سازمان ملل نقش مخربی ایفا کرده است و از جبهه النصره که شورای امنیت آن را در فهرست گروه‌های تروریستی گنجانده است، علناً حمایت می کند .
وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: مدارک موجود نشان می دهد که اکثر اعضای گروه های تروریستی مهاجم به منطقه کسب، وابسته به جبهه النصره هستند و دولت ترکیه از این گروه ها برای حمله به کسب حمایت لجستیکی و نظامی کرده است .
در نامه های وزارت امور خارجه سوریه آمده است : اگر سازمان ملل مانع حمایت برنامه ریزی شده ترکیه از گروه های تروریستی فعال در سوریه نشود ، نه تنها سوریه بلکه دیگر کشورهای منطقه نیز گرفتار عواقب حمایت ترکیه از تروریست ها خواهند شد و تلاش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه به بن بست خواهد رسید .

پربیننده ترین خبرها