قاتل بزرگ عراق؛ این بار در مصر

قاتل بزرگ عراق؛ این بار در مصر
جمعه 15 فروردين 1393 - 21:35

منابع خبری آمریکایی از انتقال یک ماده منفجره بسیار قوی از عراق به مصر خبر دادند که به علت تاثیر بسیارمرگبار، به "بزرگترین قاتل عراق" شهرت یافته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ماده موسوم به "IEDs" که روز چهارشنبه در انفجارهای جلوی دانشگاه قاهره پایتخت مصر مورد استفاده قرار گرفت، پیش از این در انفجارهای عراق و افغانستان استفاده می شد.

پایگاه خبری دیلی بیست آمریکا با اشاره به اینکه استفاده از این مواد منفجره قربانیان زیادی برجای می گذارد، آن را "بزرگترین قاتل در عراق" توصیف کرد و نوشت: انفجارهای جلوی دانشگاه قاهره این احتمال نگران کننده را ایجاد کرد که این ماده منفجره کشنده، فرایند دموکراسی نوپای مصر را ویران خواهد کرد.

به نوشته این پایگاه، این مواد منفجره عملا در منطقه صحرای سینای مصر مورد استفاده قرار گرفت که این امر نگرانی هایی را درباره تاثیر تاکتیک های تروریستی بین المللی ایجاد می کند اما مسئله قابل توجه این است که انفجارهای اخیر با این استفاده از این مواد منفجره در شهر قاهره پایتخت مصر همزمان با برنامه ریزی ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بوقوع پیوست.

بنا بر این گزارش، استفاده از مواد "IEds" برای اولین بار در انفجارهای خارج از صحرای سینای مصر این احساس را ایجاد کرد که تاکتیک های تروریست ها در جنگ های چریکی علیه نیروهای امنیتی در این منطقه به محوطه دانشگاه رسیده است.

پایگاه دیلی بیست افزود: این انفجارها همزمان با زمینه سازی برای برگزاری انتخابات جمهوری درپی اعلام نامزدی عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مستعفی در این انتخابات قاهره را به لرزه درآورد.

در دو انفجار چهارشنبه گذشته جلوی محوطه دانشگاه قاهره یک افسر کشته و شمار دیگری از جمله مسئولان امنیتی زخمی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها