تلاش برای لغو قانون جدید تظاهرات در مصر

تلاش برای لغو قانون جدید تظاهرات در مصر
چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 22:33

قاهره، العالم - احزاب سیاسی مصر احکام صادره در حق برجسته‌ترین فعالان انقلاب 25 ژانویه این کشور را محکوم کردند و از رئیس جمهور موقت خواستند تا قانون جدید ساماندهی تظاهرات در مصر را لغو کند.

"محمد کمال" عضو دفتر سیاسی جنبش 6 آوریل مصر روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، با اشاره به اعلام آمادگی این جنبش برای برگزاری تظاهرات و فعالیت های مختلف برای آزادی فعالان دربند، گفت: این تحرکات از فردا (پنج شنبه) به مدت یک هفته در استان های مختلف مصر آغاز خواهد شد تا زمینه لغو قانون جدید تظاهرات فراهم شود.

"هاله شکر الله" رئیس حزب الدستور مصر نیر در جمع خبرنگاران گفت: از عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر می خواهیم تا فرمان عفو ریاست جمهوری را در حق فعالان انقلاب و موارد مشابهه صادر کند.

پیشتر یک دادگاه مصری سه تن از فعالان برجسته انقلاب 2011 این کشور را که به برکناری حسنی مبارک منجر شد، به سه سال حبس محکوم کرده بود.

احمد ماهر بنیانگذار جنبش ششم آوریل از جمله فعالانی است که به اتهام برگزاری تظاهرات بدون موافقت پلیس و بر اساس قانونی که ارتش مصر پس از برکناری محمد مرسی به این کشور تحمیل کرد، بازداشت  شده است.

در ماه دسامبر گذشته دادگاهی در مصر احمد ماهر، احمد دومه و محمد عادل را به اتهام برگزاری تظاهرات بدون مجوز به سه سال حبس محکوم کرد.

از سوی دیگر "یسری العزباوی" کارشناس مرکز تحقیقات راهبردی الاهرام به العالم گفت: برخی نهادهای دولت مصر با طرح اتهاماتی چون خیانت و مزدوری ضربات سنگینی به جوانان مصری وارد و به آنها ظلم کرده اند.

این احکام همزمان با احکام اعدام صدها تن از اعضای اخوان المسلمین صادر شده و این درحالی است که به عقیده بسیاری از جمعیت ها و نهادهای حقوقی این روند سابقه ای خطرناک در تاریخ قضایی مصر محسوب می شود.
tt-9-12:08

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها