واکنش تند ترکیه به طرح سنای آمریکا درباره ارامنه

واکنش تند ترکیه به طرح سنای آمریکا درباره ارامنه
شنبه 23 فروردين 1393 - 13:41

وزارت خارجه ترکیه از سنای آمریکا به علت مطرح کردن موضوع قتل ارامنه انتقاد کرد و به این مجلس درباره ضربه زدن به روابط آنکارا و واشنگتن هشدار داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، با وجود گذشت نزدیک به یک قرن از مساله قتل ارامنه این موضوع همچنان جنجال آفرین است و این در حالی است که ترکیه به کشته شدن تعداد زیادی از ارامنه در درگیری های سال 1915 اذعان می کند، ولی کشتار یک و نیم میلیون نفر را نمی پذیرد، و مخالف توصیف قتل ارامنه تحت عنوان "کشتار جمعی" است .
کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای آمریکا پنجشنبه گذشته (10 آوریل) اعلام کرد که قتل ارامنه به دست نیروهای عثمانی در جنگ جهانی اول کشتار جمعی محسوب می شود، و روز 24 آوریل 2014 به عنوان سالروز کشتار جمعی ارامنه باید زنده نگه داشته شود.
کمیسیون روابط خارجی مجلس سنا از رئیس جمهور آمریکا خواست با برقراری روابط برابر، سازنده، و مستحکم با ارامنه و ترکها، از ترکیه بخواهد "کشتار ارامنه" را به رسمیت بشناسد.
وزارت خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: کمیسیون روابط خارجی مجلس سنا با تصویب طرح عجولانه و غیرکارشناسی زنده نگه داشتن قتل ارامنه در روز 24 آوریل 2014، وظایف و مسئولیت های خود را زیر پا گذاشت و دولت ترکیه معتقد است که این طرح غیرقانونی و مغایر با حقایق تاریخی و با انگیزه های سیاسی آماده شده است .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها