پنهان‌کاری عربستان درباره مرگ‌ و میر ناشی از "کرونا"

پنهان‌کاری عربستان درباره مرگ‌ و میر ناشی از
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 21:57

العالم - یک مقام مسؤول در وزارت بهداشت عربستان اذعان کرد که ویروس "کرونا" به عنوان عامل مستقیم مرگ افراد، در گواهی فوت ثبت نمی‌شود.

به گزارش شبکه خبری العالم، دکتر "سامی باداود" مدیر امور بهداشتی جده با تاکید بر اینکه در گواهی فوت از ویروس کرونا به عنوان عامل مستقیم و اصلی مرگ افراد یاد نمی شود، این اقدام را این گونه توجیه کرد که این ویروس برای کسانی که مبتلا به برخی بیماریها مانند نارسایی کلیوی یا ناراحتی قلبی هستند، تنها "بخشی از یک بیماری" به شمار می آید، نه عامل اصلی مرگ.

این درحالی است که به نوشته روزنامه الاقتصادیه عربستان، وزارت بهداشت عربستان روز شنبه 4 مورد از ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده و امروز (دوشنبه) نیز از مرگ یک خارجی در شهر جده بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و 4 مورد از ابتلا به این ویروس در جده را ثبت کرد تا بدین ترتیب تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان به 194 نفر برسد.

وزارت بهداشت عربستان در بیانیه خود به مرگ یک خارجی 70 ساله در جده اشاره کرد و با این آمار، تعداد کسانی که در عربستان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند، به 69 نفر رسید.

جده دومین شهر بزرگ عربستان است که انتشار ویروس کرونا در آن، نگرانی های زیادی ایجاد کرده، به گونه ای که هفته گذشته بخش اورژانس بزرگترین بیمارستان دولتی جده تعطیل شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها