یکصد تروریست خود را تسلیم ارتش سوریه کردند

یکصد تروریست خود را تسلیم ارتش سوریه کردند
جمعه 29 فروردين 1393 - 13:18

دمشق (العالم) - پیروزی های میدانی و پی در پی ارتش سوریه موجب شده که تروریست ها به جز مرگ یا تسلیم راهی دیگر در مقابل خود نداشته باشند.

 به گزارش روز جمعه خبرنگار شبکه العالم در دمشق، پیشرفت ها و پیروزی های میدانی ارتش سوریه در ماه ها و روزهای اخیر بسیار محسوس بوده و گروه دیگری از تروریست ها شامل یکصد نفر خود را در منطقه الزبدانی در استان ریف دمشق به همراه سلاح ها و تجهیزات شان، تسلیم ارتش سوریه کردند.

پیشرفت نظامی ارتش سوریه در مناطق مختلف ریف دمشق با روند آشتی ملی ادامه دارد و این بار در منطقه الزبدانی واقع در ریف غربی شهر دمشق و نزدیک به مرزهای لبنان دیده شده است.

یکی از مسئولان کمیته آشتی ملی سوریه روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم گفت: آماده ایم تا همه مردم دنیا و دوربین ها از ما عکس بیگرند و نشان دهند که برای آشتی و بازگشت به آغوش وطن آمادگی داریم.

بیش از 100 مسلح از اهالی مناطق الزبدانی، مضایا و بقین به همراه سلاح ها و تجهزاتشان به ارتش سوریه تسلیم شدند به گونه ای که این اقدام، نکته مهمی برای عملیات آشتی در ریف دمشق به شمار می رود.

وی افزود: تعدادی افراد گمراه هستند که تلاش می کنیم آنها را هدایت کنیم.

یکی از تروریست های تسلیم شده نیز به خبرنگار العالم، گفت: برخی گروههای خارجی ما را در منطقه الزبدانی و مضایا فریب دادند اما هم اکنون با تلاش کمیته آشتی ملی در الزبدانی و به ویژه مضایا به آغوش وطن بازگشته ایم .

ناظران مقتقدند که آشتی ملی، تسلیم سلاح و حل و فصل مشکلات افراد مسلح الزبدانی که یکی از مناطق درگیری در استان ریف دمشق به شمار می رود، در بستن شدن مرزهای سوریه و لبنان برای ورود سلاح و افراد مسلح به این محور، نقش اساسی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، پس از اقدام ارتش سوریه در به دست گرفتن زمام امور مناطق مختلف شهر حلب و مناطق اطراف آن نیز، درگیریها در این استان همچنان ادامه دارد.

ارتش سوریه هم چنین بر بیشتر منطقه الراموسه (استان حلب) تسلط یافته و درگیریها پس از مقابله ارتش سوریه با نفوذ تروریست ها، در اطراف پادگان هنانو هنوز ادامه دارد و این در حالی است که غیر نظامیان در امتداد شهرکهای شهر حلب همچنان در معرض شلیک خمپاره تروریست ها قرار دارند.
o MKH-18-07:36

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها