آخرین گزارشها از عملیات ارتش سوریه علیه تروریستها

آخرین گزارشها از عملیات ارتش سوریه علیه تروریستها
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 12:39

خبرنگار شبکه خبری العالم از سوریه گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه عناصر گروهک تروریستی "جیش الاسلام" را در منطقه الملیحه در ریف دمشق هدف قرار داد و برخی از ساختمان های اشغال شده در محور "تامیکو" را آزاد کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از دمشق، ارتش سوریه همچنین عناصر مسلح تروریست را در مناطق دوما، کفربطنا، سقبا و عربین در ریف دمشق هدف قرار داد و دهها تن از تروریست ها را در منطقه باب هود در بخش قدیمی شهر حمص به هلاکت رساند. شماری از تروریست ها نیز در شهرک های القرابیص، الورشه و الحمیدیه هدف قرار گرفتند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین با عناصر مسلح در منطقه الراموسه در حلب و الحسکه به شدت درگیر شدند.

در همین حال، انفجار دو دستگاه خودروی بمب گذاری شده در منطقه راس العین واقع در غرب الحسکه، به کشته شدن هفت نفر و زخمی شدن شماری دیگر انجامید.

خبر دیگر درباره سوریه حاکی است: سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی با اعلام دریافت 90 درصد از تسلیحات شیمیایی سوریه تاکید کرد: دمشق در آستانه تحویل کامل سلاح های شیمیایی خود قرار گرفته است.

بر اساس اعلام این سازمان، یک محموله دیگر از سلاح های شیمیایی، بندر لاذقیه در سوریه را ترک کرد.

"زیگرید کاگ" هماهنگ کننده فعالیت های سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی، با استقبال و قدردانی از پیشرفت حاصل شده در این زمینه طی سه هفته گذشته، دولت سوریه را برای تکمیل این روند، ترغیب ئ تشویق کرد.

در این میان، یک منبع آگاه از روند تحویل سلاح های شیمیایی نیز گفت که دسترسی به بخش مواد شیمیایی یکی از پایگاه های نزدیک به دمشق درحال حاضر امکانپذیر نیست زیرا امنیت در این منطقه وجود ندارد.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها