تلاش سیسی و صباحی برای جذب آرای مصری‌ها

تلاش سیسی و صباحی برای جذب آرای مصری‌ها
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 17:28

قاهره(العالم) – رقابت انتخاباتی میان عبدالفتاح سیسی، وزیر دفاع سابق مصر و حمدین صباحی نامزد جریان مردمی شدت یافته و صباحی می کوشد جنبشهای جوانان به ویژه جنبشهایی که انتخابات را تحریم کرده اند، به سوی خود جذب کند.

خبرنگار شبکه العالم روز جمعه از مصر گزارش داد، هواداران سیسی به احزاب، جنبشها و شخصیتهایی پیوسته اند که آنان را برای اداره کشور مناسب تر می دانند.
صباحی معتقد است پس از انقلاب 25 ژانویه و سقوط حسنی مبارک؛ نظامی روی کار آمد که نماینده انقلاب نبوده است، لذا حکومت باید در دست انقلابیون باشد.
سیسی نیز دیگر نامزدی است که هوادارانش وی را مناسب ترین فرد برای ادامه مرحله انتقالی می دانند.
"عادل القلا" رییس حزب مصر عربی سوسیالیستی به العالم گفت: مردی که دارای سابقه نظامی است، متعهد به برنامه انتخاباتی اش است، در حالی که نمی توان تعهد سایر نامزدهای انتخابات به برنامه شان را تضمین کرد.
هیچ یک از دو نامزد انتخابات مصر اشاره ای به ائتلاف با اخوان المسلمین نکرده اند چرا که این گروه طبق حکم دادگاه مصر، منحل شده است.
"مجدی احمد حسین" رییس حزب استقلال مصر گفت: آنان (اخوان) انتخابات ریاست جمهوری را به رسمیت نمی شناسند چون انتخابات مطابق با معادله نظامی برگزار می شود.
همه پرسی قانون اساسی جدید با واکنش منفی بسیاری از جوانان همراه بود و کارشناسان درباره آن هشدار داده اند.
به رغم دیدگاه های متفاوت جنبشهای جوانان که وزنه ای در معادله انتخابات ریاست جمهوری مصر هستند، دو نامزد برای جذب این گروه تلاش می کنند.
MAL-25-00:10

پربیننده ترین خبرها