ماجرای آقازاده سعودی که در کنیا دستگیر شد+ویدیو

شنبه 6 ارديبهشت 1393 - 21:02

سفارت عربستان سعودی در کنیا با سراسیمگی، هرگونه ارتباط میان "احمد حنس" (آفازاده سعودی) با جنبش "شباب المجاهدین" وابسته به القاعده در سومالی را تکذیب کرد و از مسؤولان کنیایی خواست که وی را آزاد کنند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه المرصد چاپ عربستان نوشت: طبق اطلاعاتی که در پایگاه اینترنتی "عاجل" آمده است، پلیس کنیا روز چهارشنبه گذشته (23 آوریل) یک جوان عربستانی مظنون به ارتباط با گروه شباب المجاهدین سومالی را در شهر لامو واقع در مرزهای کنیا و سومالی بازداشت کرد.

روزنامه المرصد عربستان خاطرنشان کرد: پایگاه اینترنتی "استاندرد مديا" در کنیا، اظهاراتی را به نقل از " ابراهیم برناوی" مسؤول امور اتباع سفارت عربستان در کنیا منتشر کرد که در آن ادعا شده، جوان بازداشت شده هیچ ارتباطی با گروه شباب المجاهدین ندارد.

به نوشته المرصد، برناوی که سمت معاون سفیر عربستان در کنیا را نیز برعهده دارد، برای تضمین آزادی "حنس" در سفری هوایی به مومباسا رفت.

برناوی، مسوول امور اتباع سفارت عربستان در کنیا، این جوان بازداشت شده سعودی را " جنتلمن " خوانده وگفته است که وی درحال تکمیل تحصیلات خود در هلند است و به عنوان گردشگر به کنیا سفر کرده است و در نتیجه حق دارد به شهر لامو به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری جهان سفر کند.

برناوی مدعی شد: این مساله که یک نفر به دلیل عرب بودن با اتهامات تروریستی مواجه شود، وارد نیست.

جانشین سفیر عربستان در کنیا افزود: حنس روز سه شنبه گذشته وارد کنیا شده و گذرنامه داشته و انگلیسی را به روانی صحبت می کند و قادر به صحبت کردن به زبان هلندی و عربی نیز است و این سفر اول او به کنیا بوده است.

وی اظهارات یک مسوول پلیس لامو را درخصوص اینکه این جوان سعودی مدارک سفر را به همراه ندارد و انگلیسی صحبت می کند، رد کرد.

پربیننده ترین خبرها