پشت پرده اتهام آمریکا به کویت درباره حمایت از تروریستها

پشت پرده اتهام آمریکا به کویت درباره حمایت از تروریستها
يکشنبه 7 ارديبهشت 1393 - 12:01

مسئولان آمریکایی تاکید کردند که کویت درکنار سایر شیخ نشین‌های حوزه خلیج فارس در حمایت مالی از تروریست‌ها در سوریه دست دارد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "واشنگتن پست" در گزارشی به قلم "کارین دی یونگ" به نقل از تعدادی از کارشناسان وزارت خزانه داری آمریکا نوشت: پول‌های ارسالی شماری از شخصیت‌های کویتی از طریق جمعیت‌های خیریه در این کشور برای گروههای مسلح در سوریه مانند جبهه النصره به صدها میلیون دلار می رسد.
دولت آمریکا ماه گذشته برای گمراه کردن افکار عمومی و سلب مسئولیت از خود در قبال بحران و جنگ در سوریه، درباره حمایت مالی کویت از تروریست ها ابراز نگرانی کرد.
"دیوید کوهن" قائم مقام وزارت خزانه داری آمریکا ماه گذشته کویت را کانون جمع آوری کمک ها برای گروههای تروریستی در سوریه توصیف کرد.
"نایف العجمی" وزیر دادگستری و اوقاف و امور اسلامی کویت نهم ماه جاری میلادی مجبور شد که استعفای خود را تقدیم کند. این استعفا درپی اتهامات کوهن به وی درخصوص حمایت از تروریسم در سوریه و ترویج حمایت مالی از آن صورت گرفت.
روزنامه "واشنگتن پست" نوشت: کویت سال گذشته جمع آوری کمک ها را قانونی کرد، زیرا مسئولان کویتی از تحریم پارلمان برای تصویب قانون جدیدی در این زمینه بهره برداری کردند.
این روزنامه افزود: سفارت کویت در واشنگتن به درخواست های مکرر برای پاسخ به اتهامات آمریکا در این زمینه تاکنون پاسخی نداده است.
واشنگتن پست تأکید کرد: جمع آوری کمک ها برای گروههای تروریستی در سوریه به منبع رقابتی بین سران دینی تندرو و بازرگانان کویتی تبدیل شده است. این امر علاوه بر ارسال کمک ها از سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به تروریست ها در سوریه است.
قائم مقام وزارت خزانه داری آمریکا گفت: هیأت‌هایی از مقامات ارشد وزارت خزانه داری آمریکا در طول سه سال اخیر برای گفتگو درباره پرونده های حمایت مالی از تروریسم دهها بار به کویت سفر کردند و ما بارها شاهد حمایت مالی از تروریسم از دو راه بوده ایم که نخستین راه از طریق جمع آوری کمک ها از طریق کلاهبرداری آشکار است؛ به گونه ای که ادعا می شود که این کمک ها برای یک جمعیت خیریه است اما در واقع، عملیات ارسال پول برای گروههای تندرو می باشد.
وی افزود: دومین راه که رواج بیشتری دارد، از طریق سازمان هایی انجام می شود که ظاهرا در زمینه پرداخت پول برای پوشاک و نان و مدارس تلاش می کنند اما آنها در واقع از فعالیت‌های تروریستی حمایت می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها