دیده‌بان حقوق بشر: بحرین با شکنجه بدنام شده است

دیده‌بان حقوق بشر: بحرین با شکنجه بدنام شده است
دوشنبه 8 ارديبهشت 1393 - 14:07

کارشناس خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان دیده‌بان حقوق بشر گفت: نظام بحرین هنگام شروع انقلاب در سال 2011 و پس از آن به علت شکنجه و نقض حقوق بشر با بدنامی روبرو شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "نیکلاس ماک جیهان" گفت: کمیته مستقل حقیقت یاب درگزارش خود در نوامبر 2011، کشته شدن 4 شهروند بحرینی زیر شکنجه در داخل زندان را تایید کرد.

وی افزود: بحرین به علت شکنجه در زندان ها بدنام شده است و مسئولان بحرینی امروزه کسانی را که از شکنجه در زندان های رژیم آل خلیفه سخن می گویند، تهدید می کنند. وزیر کشور بحرین اخیراً گفته است کسانی که ادعاهای کاذب درباره شکنجه مطرح کنند، مجازات خواهند شد.

"ماک جیهان" از سازمان دیده بان حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست که تحقیقات فراگیر، مستقل و بی طرفانه ای را درخصوص شکایتهای مربوط به شکنجه در زندان های بحرین، انجام دهد.

وی با بیان اینکه بحرین تاکنون هیچ تحقیقاتی را درباره شکایتهای مربوط به شکنجه انجام نداده است، خاطرنشان کرد: تحولات سیاسی و امنیتی که اکنون بحرین شاهد آن است، یک سال پس از آن صورت می گیرد که بحرین سفر "خوان مندز" گزارشگرویژه در امور شکنجه کمیته حقوق بشر به این کشور را منع کرد.

وی افزود: بدنامی بحرین به دلیل شکنجه بازداشت شدگان، مشکلی است که این کشور برای خود ایجاد کرد، و تهدید مدافعان حقوق بشر که ادعاهای مربوط به شکنجه در زندان ها را بررسی می کنند، وضعیت را بدتر و پیچیده تر می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها