رئیس فهرست العراقیه در اردن رأی داد

رئیس فهرست العراقیه در اردن رأی داد
دوشنبه 8 ارديبهشت 1393 - 14:13

رئیس فهرست العراقیه که قبلا مدعی شده بود نامش در فهرست رأی دهندگان ثبت نشده است، در کنار دیگر عراقی‌های مقیم اردن در انتخابات پارلمانی عراق شرکت کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت روزنامه "الرأی" اردن، "ایاد علاوی" رئیس فهرست العراقیه دیروز مانند صدها عراقی مقیم خارج با حضور در یک مرکز انتخاباتی در مدرسه ای در شهر امان پایتخت اردن، رای خود را به صندوق انداخت.
بر اساس این گزارش ، علاوی که مقیم اردن است با عده‌ای از همراهانش وارد این مرکز رای گیری شد و قبل از انداختن رای خود به صندوق در مقابل دوربین های عکاسان ، اقدام به ثبت نام خود در فهرست رای دهندگان کرد.
علاوی ریاست فهرست سیاسی جدیدی را در انتخابات پارلمانی عراق برعهده دارد، که از فهرست العراقیه که وی در انتخابات سابق رهبری آنرا برعهده داشت، منشعب شده است.
علاوی پس از دادن رای درجمع خبرنگاران، نگرانی خود را از فرایند انتخابات اعلام کرد، بدون اینکه دلیلی برای ادعاهای خود بیان کند.
علاوی مدعی شده بود که نام وی و نام برهم صالح از سران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در فهرست رای دهندگان نیامده است؛ و براین اساس حقی برای او درزمینه رای دادن در انتخابات پارلمانی قائل نشده اند.
علاوی به روزنامه "الشرق الاوسط" گفت فقط دو شهروند عراقی نامشان در فهرست های رای دهندگان ثبت نشده، و حق رای دادن ندارند که یکی از آنان من و دیگری برهم صالح رئیس سابق اداره محلی منطقه کردستان عراق است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها