بشار اسد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

بشار اسد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد
دوشنبه 8 ارديبهشت 1393 - 14:22

بشار اسد سرانجام درخواست خود را برای شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور ثبت کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت خبری "دام پرس" به نقل از منابع ویژه خود تأکید کرد که بشار اسد درخواست خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در دادگاه عالی قانون اساسی ثبت کرد.

رقبای بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری

انتخابات ریاست جمهوری سوریه، سوم ماه ژوئن برگزار خواهد شد و بسیاری از تحلیلگران معتقدند بشار اسد رئیس جمهوری فعلی این کشور بار دیگر برنده انتخابات خواهد شد.

پارلمان سوریه دیروز اعلام کرد، 4 نفر دیگر با ثبت نام در انتخابات، نامزد ریاست جمهوری شده اند.

پیش از این نیز 2 نفر از جمله یکی از نمایندگان مجلس سوریه برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده بودند.

محمد اللحام رئیس مجلس سوریه در کنفرانسی خبری گفت: سوسن حداد، سمیر مالا، محمد فراس و عبدالسلام سلامه برای شرکت در انتخابات امروز ثبت نام کرده اند.

حسین عبدالله نوری تاجر سوری و دانش آموخته آمریکا، و ماهر الحجار نماینده مستقل پارلمان سوریه که قبلا عضو حزب کمونیست بود، پیش از این نامزدی خود را برای انتخابات اعلام کرده بودند.

سوسن حداد مهندس مکانیک از اهالی لاذقیه است که بشار اسد در آن مناطق از اوج محبوبیت برخوردار است. سمیر مالا استاد دانشگاه در رشته حقوق بین الملل و از اهالی استان قنیطره در جنوب کشور است. این دو به همراه فراس و سلامه که از اهالی دمشق و حمص هستند، از شهرت چندانی در کشور برخوردار نیستند.

 بشار اسد
بشار اسد در سال 1695 در دمشق متولد شد و دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان خود را در همین شهر گذراند. بشار در سال 1980 و هنگامی که هنوز دانش آموز دبیرستانی بود، دوره چتربازی خود را گذراند. وی پس از آن وارد دانشکده پزشکی دانشگاه دمشق شد و تا سال 1988 در آنجا درس خواند و با نمره های بسیار خوب در تخصص چشم پزشکی فارق التحصیل شد. در سال 1988 نیز کار خود را به عنوان پزشک آغاز کرد. در سال 1992 برای ادامه تحصیل در چشم پزشکی به انگلیس رفت.
بشار اسد در سال 1994 به میهن خود بازگشت و در اداره خدمات پزشکی مشغول به کار شد.
بشار اسد پس از آن ریاست مجمع علمی و اطلاعاتی سوریه را برعهده گرفت.
نهمین کنفرانس حزب بعث در سال 2000 بشار اسد را به عنوان فرمانده این حزب و دبیرکل کمیته مرکزی برگزید. وی پس از آن دبیر حزب بعث سوریه شد. در همان سال مجلس سوریه به اتفاق با پیشنهاد فرماندهی حزب بعث برای نامزدی بشار اسد برای پست ریاست جمهوری موافقت کرد، و پس از آن در نظرسنجی مردمی، بشار اسد به عنوان رئیس جمهور این کشور برای یک دوره هفت ساله تعیین شد.

پربیننده ترین خبرها