روابط کُردهای عراق با صهیونیست‌ها به کجا می‌رود؟

روابط کُردهای عراق با صهیونیست‌ها به کجا می‌رود؟
دوشنبه 8 ارديبهشت 1393 - 21:29

العالم - منابع آگاه در فلسطین، از سفر صدها کُرد عراقی از طریق ترکیه به سرزمین های اشغالی فلسطین خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم، ده ها و چه بسا صدها نفر از کُردهای عراقی از طریق ترکیه و با هواپیماهای ویژه، وارد فرودگاه "بن گوریون" شده اند و هنگامی که از آنها در خصوص سفر به این مکان سوال شده، مشخص گردید که به خیال آنها هواپیمایشان در فلسطین به زمین نشسته است و در مسیر عزیمت به قدس هستند.

به نوشته روزنامه "رأی الیوم"، منابع آگاه در فلسطین اعلام کرده اند که اکثر این افراد زنان متعهد به موازین دینی و دختران و پسران جوان هستند.

این درحالی است که روزنامه صهیونیستی "یعدیعوت آحارونوت" در اقدامی افشاگرانه، از همکاری زراعی مخفیانه بین منقطقه کردستان عراق و رژیم صهیونیستی خبر داد و نوشت هدف از این همکاری این بوده که زمینه دست یابی صهیونیست ها به بغداد فراهم شود و آنها طرح هایی در بغداد با نام مستعار اجرا کنند.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به این که یک هیات عالی رتبه کُرد برای بررسی راه های همکاری دو جانبه با "اسراییل"، به تازگی در سفری رسمی وارد تل آویو شده، نوشت: این سفر، محرمانه و هیات کُردی، نماینده دولت اقلیم کردستان عراق بوده است.

به نوشته یدیعوت آحارونوت، معاون رئیس اقلیم کردستان عراق، وزیر کشاورزی و شماری از کارشناسان اقتصادی و کشاورزی کُرد، از جمله اعضای این هیات بودند.

این روزنامه صهیونیستی همچنین فاش کرد که هیات کُردی از کیبوتس (یک نمونه از شهرک های سوسیالیستی یهودی نشین) بازدید و از مزارع صهیونیستی نمونه برداری کرده اند تا مشابه آن را در منطقه کردستان ایجاد کنند.  

یدیعوت به نقل از منابع صهیونیستی نوشت: مزرعه الگوبردای شده ای که قرار است در اقلیم کردستان عراق با هکاری اسراییل ایجاد شود، بزرگ ترین و پیشرفته ترین نوع مزرعه در عراق خواهد بود و دو طرف اسراییلی (صهیونیستی) و کُردی برنامه های لازم را برای فراهم کردن زمینه گسترش این نوع مزرعه در سراسر خاک عراق آماده کرده اند.

این روزنامه می افزاید: برای اجرای این طرح، هیاتی اسراییلی متشکل از مهندسان و کارشناسان کشاورزی و زراعی به زودی عازم اقلیم کردستان خواهند شد.

یدیعوت آحارونوت هدف نهایی طرح همکاری اسراییل با کُردها را، بغداد عنوان کرد و نوشت: صهیونیست ها با این اقدام می خواهند بغداد را به بازار محصولات اسرائیلی با نام مستعار تبدیل کنند.

روزنامه صهیونیستی در عین حال اذعان کرد که هنوز رابطه دیپلماتیک و بازرگانی رسمی بین تل آویو و کردستان عراق وجود ندارد و به علت حساسیت اوضاع منطقه بویژه روابط خوب اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران و کشمکش بین اقلیم کردستان و ترکیه، اسرائیل (رژیم صهیونیستی) شرکت های اسراییلی را به سرمایه گذاری در عراق تشویق نمی کند. 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها