دلیل نگرانی بان کی مون از دادگاه اخوان در مصر

دلیل نگرانی بان کی مون از دادگاه اخوان در مصر
سه شنبه 9 ارديبهشت 1393 - 10:49

دبیرکل سازمان ملل متحد، محاکمه سران و اعضای اخوان المسلمین را غیرعادلانه توصیف کرد و این محاکمه ها را برای امنیت کل منطقه خطرناک دانست.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "استفان دویاریچ" سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل متحد به نقل از بان کی مون اعلام کرد، احکام اعدامی که روز دوشنبه در مصر صادر شده، با اصول مسلم محاکمه عادلانه مغایر است.
وی افزود، کاملا واضح است که این احکام مغایر با محاکمه عادلانه است مخصوصا احکام اعدام . این محاکمه‌ها می تواند در دراز مدت به ثبات در مصر لطمه بزند.
دویاریچ با اشاره به نگرانی بان کی مون از پیامدهای این حکمها بر امنیت منطقه، خاطرنشان کرد: این موضوع بر ثبات شمال آفریقا و کل خاورمیانه تأثیر می گذارد.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد توضیح داد که بان کی مون همچنین درباره ممنوع شدن فعالیت جنبش 6 آوریل احساس نگرانی می کند.
وی همچنین از ابراز ناامیدی بان کی مون درباره مخالفت با درخواستها برای آزادی 3 تن از شخصیتهای بارز انقلاب سال  2011 مصر که منجر به برکناری حسنی مبارک شد، خبر داد.
دویاریچ اظهار داشت که بان کی مون ضمن احترام به استقلال نهاد قضایی، قبلا درباره تاثیرات قانون برگزاری تظاهرات در مصر هشدار داده بود، زیرا این امر می تواند باعث محدودیت آزادی تجمعات مسالمت آمیز شود.
وی اشاره کرد بان کی مون در هفته جاری  با وزیر خارجه مصر که به آمریکا آمده، گفتگو می‌کند.
یک وکیل مصری و از مسئولان دادستانی مصر دیروز اعلام کرد که دادگاه جنایات المنیا (جنوب مصر) 683 نفر از اعضا و هواداران محمد مرسی از جمله مرشد اخوان المسلمین را به علت دست داشتن در حوادث خشونت آمیز شهر المنیا، به اعدام محکوم کرد.
همچنین طبق اظهارات یک مسئول قضائی مصری، دادگاه امور فوری قاهره فعالیت جنبش 6 آوریل را ممنوع اعلام کرده است. این جنبش بارزترین جنبش مخالفان در جریان انقلاب مصر است که موجب سقوط حسنی مبارک شد و نیز مخالف حکومت فعلی است که منتخب ارتش است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها