مبلّغ جنجالی، سیسی را به پیامبر (ص) تشبیه کرد

مبلّغ جنجالی، سیسی را به پیامبر (ص) تشبیه کرد
سه شنبه 9 ارديبهشت 1393 - 18:54

هنوز جنجال ناشی از فتوای پیشین "یاسر برهامی" مبلّغ سلفی پایان نیافته است که وی با تشبیه "عبدالفتاح سیسی " نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر به رسول گرامی اسلام (ص)، جنجال دیگری به پا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، برهامی که نایب رئیس تشکل "الدعوة السلفیه" مصر است، روز دوشنبه در گفتگو با یکی از روزنامه های این کشور گفت: حکومت کردن یک افسر ارتش بر مصر مایه نگرانی نیست، زیرا پیامبر اسلام (ص) فرمانده ارتش بود و در عین حال رهبری را برعهده داشت(!)

وی همچنین تصریح کرد که عشق فراوان به وطن را در وجود سیسی احساس کرده است.

این شیخ سلفی افزود: سیسی توانست دستگاه نظامی را با موفقیت اداره کند و همه کسانی که با وی تعامل داشته اند، او را دوست دارند، زیرا او شخصی وطن دوست و متدین است و مساله ای که ما در دیدار با وی مطرح خواهیم کرد، مساله جلوگیری از ریخته شدن "خون مردم" است.

وی در پاسخ به سوالی درباره متهم بودن سیسی به مسئولیت داشتن در ریختن خون مردم مصر، گفت: کسی که چنین مساله ای را مطرح می کند، باید اثبات کند که وی دستور قتل کورکورانه را صادر کرده و اینکه همه تجاوزات علیه مردم با آگاهی و دستور وی صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: ما می گوییم که تجاوزاتی در زمینه کشتار مسلمانان بیگناه رخ داد و کسانی که این تجاوزها را مرتکب شدند، محاسبه می شوند و ما خواهان تحقیق رسمی دراین باره و پرداخت دیه شرعی برای کسانی شدیم که به ناحق کشته شدند.

برهامی در بیان خصوصیات و ویژگی های مورد نظر جریان سلفی برای نامزد ریاست جمهوری مصر گفت: رئیس جمهور باید فی نفسه متدین باشد و با اسلام نجنگد و به جبهه شرق یا غرب وابسته نباشد و کشور را از وضعیت موجود نجات دهد و به امور سیاسی و اقتصادی رسیدگی نمایند و قادر به دستیابی به راه حلی با گروه های اسلامی باشد.

برهامي برخی از سران اخوان المسلمین و جریان سلفی مصر از جمله "وجدی غنیم" (مُبلغ سلفی) را به باد انتقاد گرفت و به وی چنین توصیه کرد که بر راه راست باشد تا مورد رحمت خداوند واقع شود و نیز از فریبکاری و بهتان دست بردارد.

وی همچنین درباره "محمد عبد المقصود" و همراهانش گفت: آن ها توانستند خود را از زندان یا مرگ نجات دهند و فرار کنند و جوانان را رها کردند که به دنبال سرنوشت خود بروند و همین امر، نشان دهنده تناقض در گفتار و رفتار آنان است".

چندی پیش هم این مُبلغ سلفی فتوا داده بود که «اگر مرد یقین کند که در صورت جلوگیری از تجاوز به زنش کشته می شود، برای حفظ جان خود می تواند بی تفاوت باشد»! و این فتوا جنجال بزرگی در مصر برپا کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها