نحوه مشارکت شهروندان استان خبرساز الانبار در انتخابات

نحوه مشارکت شهروندان استان خبرساز الانبار در انتخابات
چهارشنبه 10 ارديبهشت 1393 - 19:15

مسئولان استان الانبار عراق از استقبال گسترده مردم از انتخابات پارلمانی در شهرهای غربی این استان خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ناظم البردان" رئيس شورای شهر"القائم" به "سومريه نيوز" گفت: مراكز رای گيری در شهرستان القائم ( 350 كيلومتری غرب الرمادی مرکز استان الانبار ) شاهد استقبال گسترده مردم برای رای دادن به كسانی است كه حضور آنها را به نفع استان الانبار می دانند.

وی افزود: در مراكز رای گيری اين شهرستان تخلف و یا تهدیدهای امنیتی مشاهده نشده است، و اين امر باعث شده بسياری از شهروندان به حضور در مراكز رای گيری تشويق شوند.

"عماد احمد" ، قائم مقام شهرستان "الرطبه" ( در 310 كيلومتر غرب الرمادی) استقبال مردم را خوب توصيف کرد و گفت: در اين شهرستان نقض مقررات امنيتی يا حمله به مراكز انتخاباتی مشاهده نشده است.

"باسم ناجی" قائم مقام شهرستان "الحديثه" نيز به السومريه نيوز گفت: شهرستان الحديثه ( 180 كيلومتری غرب الرمادی ) شاهد استقبال گسترده مردم از انتخابات بوده است واين حضور گسترده برای ايجاد تغيير در وضعيت عراق می باشد.

وی ادامه داد: در شهرستان الحديثة نقض مقررات امنيتی يا حمله به مراكز رای گيری مشاهده نشده است .

از صبح روز چهارشنبه، در بغداد و دیگر استان های عراق، در ميان تدابیر شديد امنيتی و ممنوعيت رفت و آمد در بعضی از استان ها، رای گيری عمومی برای انتخابات پارلمانی آغاز شده است .

اين انتخابات بزرگترين رويداد عراق محسوب می شود و تشكل پيروز در انتخابات، نخست وزير را پيشنهاد می كند.

استان الانبار در چند ماه گذشته شاهد عملیات گسترده ارتش با همکاری عشایر منطقه علیه تروریست های عضو گروه موسوم " دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) بوده است.

پربیننده ترین خبرها