مشارکت گسترده مردم بصره در انتخابات پارلمانی عراق

مشارکت گسترده مردم بصره در انتخابات پارلمانی عراق
چهارشنبه 10 ارديبهشت 1393 - 22:29

انتخابات پارلمانی در استان بصره در جنوب عراق که اولین انتخابات پارلمانی پس از خروج نیروهای اشغالگر بود،بدون هیچ مشکل امنیتی برگزار شد.

"ماجد النصراوی" استاندار بصره روز چهارشنبه به خبرنگار العالم گفت: ساکنین بصره از اولین ساعات رأی گیری حضور گسترده ای در شعبه های اخذ رای داشتند که در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر بود.

یکی از شهروندان بصره نیز تأکید کرد: رأی گیری به خوبی و بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

یکی دیگر از ساکنین بصره اظهار داشت: انتخابات از آغاز اِعمال تدابیر امنیتی تا ورود افراد واجد شرایط به مراکز رأی گیری به خوبی برگزار شد.

فرماندهان امنیتی استان بصره نیز از آرام بودن مناطق مختلف این استان خبر دادند و اعلام کردند، تردد خودروها در زمان برگزاری انتخابات ممنوع بود و پس از پایان برگزاری انتخابات، ممنوعیت اعمال شده به تدریج رفع می شود.

"فیصل العبادی" فرمانده پلیس بصره در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: برنامه ای جامع برای تأمین امنیت انتخابات در استان بصره آماده شده بود که موفقیت آمیز برگزار شد و ما شاهد ناامنی و ناآرامی نبودیم.

ناظران بین المللی و نمایندگان احزاب و تشکّل های سیاسی نیز در 500 مرکز رأی گیری استان بصره حضور داشتند.25 نامزد از استان بصره به مجلس نمایندگان راه خواهند یافت.

پربیننده ترین خبرها