تلاش ناکام تروریست‌ها برای اشغال شهرکی در سوریه + فیلم

پنج‌شنبه 11 ارديبهشت 1393 - 17:26

نیروهای ارتش سوریه تلاش تروریست‌ها برای تصرف شهرک هنانو در حلب را ناکام گذاشته، و شمار زیادی از آنها را به هلاکت رسانند.

"حسین مرتضی" مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه از داخل شهرک نظامی نشین "هنانو" گزارش داد، گروه های مسلح بارها تلاش کردند تا شهرک "هنانو" را به کنترل خود درآورند، اما تمامی حملات تروریست ها به شکست انجامیده است.

وی افزود: با وجود تلاش تروریست ها برای ورود به این شهرک از طریق منفجر کردن دیوارهای اطراف آن، همچنان این شهرک تحت کنترل ارتش سوریه قرار دارد و ارتش شمار زیادی از تروریست ها را به هلاکت رسانده است. بقیه تروریست ها هم به طرف منطقه "باب الحدید" و سایر مناطق دیگر فرار کرده اند.

یکی از نظامیان ارتش سوریه که در عملیات مذکور شرکت داشت، به حسین مرتضی گفت: تروریست ها، دیوار اطراف شهرک را منفجر و به داخل شهرک خمپاره و بمب های گازی پرتاب کردند تا از رسیدن کمک به ارتش جلوگیری کنند. آنها تصور می کردند که عملا این شهرک را به کنترل خودشان درآورده اند. اما زمانی که وارد آن شدند دریافتند که هیچ کدام از ساکنان شهرک از آن خارج نشده اند و اگرچه عده ای از مردم کشته شده اند اما و بقیه همچنان به مقاومت ادامه می دهند. در نتیجه، یک ساعت پس از ورود آنها به شهرک، نیروهای ارتش آنها را تار و مار کرده و به هلاکت رساندند.

حسین مرتضی تأکید کرد: وارد برخی از محله های قدیمی شهر حلب به ویژه مناطق مشرف بر شهرک "صاخور" و "باب الحدید" شدیم. بقایای ویرانی ها نشان دهنده شدت درگیری ها در این منطقه است.با وجود عرض اندک معابر در شهر قدیمی حلب، ارتش سوریه همچنان مواضع خود را در این منطقه  تحت کنترل خود دارد و نظامیان ارتش در مناطق منتهی به قلعه حلب به طور فعال حضور دارند. 

پربیننده ترین خبرها