حمایت بحرینیها از نقش محوری کارگران در انقلاب

حمایت بحرینیها از نقش محوری کارگران در انقلاب
جمعه 12 ارديبهشت 1393 - 07:50

مرحله نخست تظاهرات مردم بحرین برای همبستگی با کارگران و نقش محوری آنها در حمایت از انقلاب و تداوم آن در شهر منامه پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ائتلاف انقلاب 14 فوریه بحرین اعلام کرد: تظاهرات در شش نقطه در پایتخت که قبلا تعیین شده بودند، برای حمایت از قشر زحمتکش کارگران در کشور، برگزار شد.

این تظاهرات تحت نام "يدٌ تَكدحُ ويدٌ تُقاوم" (زحمتکش و مقاوم)، با مشارکت گسترده مردمی در خیابانها و میادین برگزار شد. 

شرکت کنندگان در تظاهرات شعارهایی در حمایت از کارگران و حقوق آنها سر دادند و برخی از تظاهرکنندگان نیز برای اعلام همبستگی با این قشر زحمتکش، لباسهای ویژه کارگران برخی حرفه ها و مشاغل را به تن داشتند.

رژیم بحرین شمار زیادی از کارمندان و کارگران بخش های دولتی و خصوصی را به علت حمایت از انقلاب مردمی این کشور که از 14 فوریه سال 2011 میلادی آغاز شد، از کار برکنار کرد که با اعتراض نهادهای کارگری داخلی و بین المللی روبرو شده است.

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد اعتراضات گسترده و مسالمت آمیز مردمی برای دستیابی به آزادی و دموکراسی و عدالت اجتماعی است و مردم بر لزوم روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می کنند. رژیم بحرین در مقابل با کمک نیروهای خارجی به سرکوب شدید معترضان، بازداشت، شکنجه و زندانی کردن طولانی مدت آنها دست زده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها