استقرار یگان موشکی اسرائیل برای حمایت از شورشیان سوری

استقرار یگان موشکی اسرائیل برای حمایت از شورشیان سوری
جمعه 12 ارديبهشت 1393 - 19:21

منابع امنیتی بلندپایه رژیم اسرائیل فاش کردند که ارتش این رژیم یک یگان موشکی را در منطقه اشغالی جولان سوریه برای حمایت از گروههای مسلح در این کشور مستقر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه یک تلویزیون رژیم اسرائیل به نقل از منابع امنیتی بلندپایه در تل آویو گفت: یک یگان موشکی ارتش اسرائیل در منطقه جولان برای حمایت از گروههای مسلح مخالف نظام سوریه مستقر شده است.

این شبکه افزود: یگان موسوم به "میتار" که به زبان عربی به آن "وتر" گفته می شود، دارای موشکهای میان برد و دوربرد به منظور حمایت از گروههای مسلح و گسترش کنترل این گروهها بر منطقه مرزی سوریه با (فلسطین اشغالی) می باشد.

به گفته این شبکه، هدف از استقرار یگان موشکی این است که از بازپس گیری مواضع افراد مسلح توسط ارتش سوریه جلوگیری شده و با مداخله آشکار و مستقیم، نیروهای ارتش سوریه در بخش آزادشده جولان هدف قرار گیرند تا افراد مسلح قادر به فعالیت در سایر مناطق باشند.

روزنامه اینترنتی رای الیوم در این باره به نقل از ناظران نوشت که رژیم اسرائیل با این اقدام می خواهد تجربه ارتش آنتوان لحد در جنوب لبنان را در سوریه تکرار کند.

مزدوران آنتوان لحد به مدت دو دهه مسئولیت حفظ مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی به نفع تل آویو و رویارویی با مقاومت لبنان را داشتند.

درهمین حال، پایگاه اینترنتی صهیونیستی "واللا" نیز گزارش داد که مجروحان گروههای مسلح مخالف نظام سوریه همچنان در بیمارستانهای رژیم اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی مداوا می شوند.

این پایگاه به نقل از منابع رسمی در تل آویو افزود: تاکنون حدود یکهزار و ششصد جنگجوی مسلح در این بیمارستانها معالجه شده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها