نشست شورای همکاری در باره اختلاف با قطر

نشست شورای همکاری در باره اختلاف با قطر
يکشنبه 14 ارديبهشت 1393 - 11:36

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس گفت، وزرای خارجه کشورهای عضو این شورا، گزارش کمیته مسؤول پی گیری اجرای توافق ریاض درباره اختلافات با قطر را بررسی کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبد اللطيف الزيانی" در نشست دیروز در جده (عربستان) براهمیت ادامه فعالیت این کمیته برای حفظ امنیت و ثبات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد.

شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس روز 17 آوریل به توافقی دست یافتند تا این توافق به اختلافات میان عربستان ، امارات و بحرین با قطر پایان دهد.

شش کشور یاد شده روز پنجم ماه مارس گذشته، در اقدامی بی سابقه، سفیران خود را از دوحه فراخواندند و قطر را به دخالت در امور داخلی شان و درپیش گرفتن سیاستی با هدف برهم زدن ثبات منطقه به علت حمایت از اخوان المسلمین متهم کردند.

"خالد العطيه" وزیر امور خارجه قطر گفته بود که نشست میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در فضایی آرام و دوستانه برگزار شد و شرکت کنندگان دیدگاه های نزدیکی به هم داشتند.

نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به صدور بیانیه ریاض منجر شد، بیانیه ای که به منزله پایان یافتن اختلافات بدون مشخص کردن موعدی برای بازگرداندن سفیران این سه کشور به دوحه است.

وزیر امور خارجه قطر باردیگر تاکید کرد که اختلافات، پایان یافته و اکنون برادران باید در زمینه بازگرداندن سفرای خود به قطر اقدام کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها