اختلاف قطر و عربستان، به ورزش کشیده شد

اختلاف قطر و عربستان، به ورزش کشیده شد
دوشنبه 15 ارديبهشت 1393 - 20:52

اختلاف سیاسی و جنگ رسانه‌ای میان قطر و عربستان که این روزها علاوه بر لابی‌های سیاست، در شبکه‌های اجتماعی هم دنبال می‌شد، به عرصه ورزش نیز منتقل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، به نظر می رسد که جنگ رسانه ای عربستان و قطر که پس از انتشار فایل ویدیویی انتقاد شدید پدر امیر قطر از عربستان، در شبکه های اجتماعی "تویتر"، فیسبوک" و "یوتیوب" شعله ور شده و به صفحات روزنامه ها هم راه یافته بود، این بار به عرصه های ورزشی - که باید از سیاست به دور باشند- سرایت کرده است.

روزنامه سعودی "خبر" اعلام کرد که به تمام روزنامه های عربستان بخشنامه ای رسمی ارسال شده که هیچ نوع آگهی و تیزر تبلیغاتی درباره پوشش مسابقات جام جهانی برزیل از سوی شبکه های ورزشی "الجزیره" را پخش نکنند.

این در حالی است که شبکه الجزیره، حق پخش انحصاری مسابقات جام جهانی در منطقه عربی را خریداری کرده و پیش بینی می شود که در این زمینه هم بحران هایی در چندین کشور عربی رخ دهد، همانطور که در جام جهانی افریقا با الجزایر و پیش از آن با مغرب و مصر نیز رخ داده بود.

بر طبق قوانین اتحادیه بین المللی فوتبال هیچ کشوری بدون پرداخت مبالغ مالی سنگین به شبکه الجزیره که حق پخش را خریداری کرده است، حق پخش مسابقات را ندارد و بعید نیست که چندین کشور عربی که با قطر اختلاف دارند، این قانون را زیرپا بگذارند.

در این میان شبکه آلمانی (ZDF) دوهفته پیش اعلام کرده بود که به حق مالکیت انحصاری پخش مسابقات از سوی شبکه الجزیره پایبند نخواهد بود؛ اما تاکنون مشخص نشده که آیا شبکه الجزیره از لحاظ قانونی این اقدام شبکه آلمانی را پیگیری خواهد کرد یا خیر.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها