یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی
سه شنبه 16 ارديبهشت 1393 - 14:27

خبرنگار العالم از فلسطین اشغالی گزارش داد، ده ها شهرک نشین صهیونیست با حمایت نظامیان رژیم اشغالگر قدس وارد مسجد الاقصی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روز سه شنبه پس از اقدام توهین آمیز بیش از 40 شهرک نشین در ورود به محوطه و رواق های مسجدالاقصی، نیروهای رژیم صهیونیستی در اطراف این مکان مقدس حصار امنیتی تشکیل دادند.

بر اساس این گزارش، شهرک نشینان صهیونیست از دروازه المغاربه وارد شدند و بعد از جولان دادن در اماکن مختلف مسجدالاقصی، از دروازه های الاسباط و القطانین عبور کرده و از دروازه السلسله خارج شدند.

این اقدام توهین آمیز پس از فراخوان جریانها و گروه های صهیونیستی برای انجام مراسم و برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی در محوطه مسجد الاقصی صورت گرفت.

صدها تن از مردان و زنان ساکن بیت المقدس که کمتر از 50 سال سن داشتند به دلیل بسته شدن مسجد از دیشب؛ صبح امروز موفق به اقامه نماز صبح در مسجدالاقصی نشدند، و به ناچار در خیابان های اطراف مسجد نماز خواندند. 

دهها تن از شهروندان فلسطینی نیز به دلیل وجود حصار امنیتی در اطراف مسجد، نماز مغرب و عشای دیشب خود را در خیابان های نزدیک به ورودی های مسجدالاقصی برگزار کردند.

شیخ "عزام الخطیب" مدیر کل اداره اوقاف قدس و امور مسجدالاقصی در همین زمینه گفت: نیروهای اشغالگر از عصر دیروز از ورود مردان زیر 50 سال و همه زنان به مسجدالاقصی جلوگیری کردند.

پربیننده ترین خبرها