لیبراسیون: سوریه، عرصه جنگ داخلی شاخه‌های القاعده

لیبراسیون: سوریه، عرصه جنگ داخلی شاخه‌های القاعده
سه شنبه 16 ارديبهشت 1393 - 19:26

یک روزنامه فرانسوی از اختلاف شدید شاخه‌های القاعده در سوریه و تلاش رهبر این سازمان تروریستی برای پایان دادن به اختلافات درونی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "لیبراسیون" در مقاله ای تحت عنوان "در سوریه، القاعده، با القاعده درگیر است" از تلاش "ایمن الظواهری" سرکرده این سازمان تروریستی برای پایان دادن به اختلافات "جبهه النصره" و "داعش" نوشت و تاکید کرد که این تلاش ها تاکنون ناکام مانده است.

در این مقاله آمده است: جانشین "بن لادن"، در تلاش برای پایان دادن به جنگ میان گروه های تندرو در سوریه است، اما تلاش های او راه به جایی نبرده است.

پیام ایمن الظواهری برای متوقف کردن دشمنی ها میان گروه های وابسته به القاعده، نتوانست به رقابت میان این گروه ها پایان دهد، یکی از مهم ترین رقبا در سازمان القاعده، جبهه النصره است که بیشترین سلاح و نفر را در میان گروه های مسلح در اختیار دارد.

در این میان، گروه داعش که پس از سقوط صدام، در عراق شکل گرفت، از درگیری ها در سوریه برای عرض اندام بهره جست.

لیبراسیون نوشت: داعش از شکست خود در عراق درس گرفت و به این نتیجه رسید که باید تمام رقبای خود را از بین ببرد تا بتواند موفق شود، به همین سبب به پیام های مکرر الظواهری توجه نکرد.

همین مساله سبب شد، الظواهری را از این گروه خشمگین شود به طوری که "ابوبکر البغدادی" رهبر داعش را به فتنه انگیزی متهم کرد و این اصطلاح، در قاموس سازمان القاعده، یکی از خطرناک ترین تهدیدها به شمار می رود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها